TRES MICROBUSOS NOUS

L’EMT INCORPORA TRES MICROBUSOS NOUS A LA SEVA FLOTA

S’incorporaran a línies ja existents per a la millora del trànsit en zones de dificultat d’accés


Complint les premisses del Pla de Mobilitat Urbana Sostenible de Tarragona (PMUST) 2012-2017, que preveuen un canvi de model de transport públic urbà, basat en millores estructurals de la xarxa amb vehicles adaptats a l’entorn i demanda; aquest matí, l’alcalde de Tarragona, Josep Fèlix Ballesteros i la presidenta de l’Empresa Municipal de Transports (EMT), Begoña Floria, han presentat tres microbusos nous per a la flota ja existent.

Així doncs, preveient adaptar els vehicles a les necessitats particulars de cada línia i als condicionants de la xarxa i amb la realitat existent que algunes zones de la ciutat presenten dificultats per a l’accés d’autobusos de 12 metres (alguns carrers estrets, pendents pronunciades, etc..), s’incorporen aquests tres vehicles de tamany més petit, de 7 metres i poden circular per les zones amb característiques orogràfiques més complexes.

En una primera fase, un dels microbusos estarà destinat a Llevant, ampliant el servei amb itineraris més detallats, amb més parades per la zona d’Entrepins i Escorpí, per exemple, on a més una major part de la població és gent gran i famílies amb nens petits. Un altre dels nous busos es destinarà a fer el recorregut de la  L21, que realitza l’itinerari per Vial Bryant i Passeig Torroja, on la circulació de doble sentit limita la maniobrabilitat dels autobusos grans.

 

L’adquisició d’aquestes tres unitats suposarà una millora tant des del punta de vista d’eficiència, atès que contribuirà a la reducció del consum de combustible, com des del punt de vista de l’eficàcia, tota vegada que suposarà una major agilitat del transport públic, una menor ocupació dels vials especialment al centre urbà, contribuint a l’increment de l’ús del transport públic.

 

Els principals avantatges amb què compta aquesta nova incorporació al servei d’autobús municipal és el d’evitar els desplaçaments en automòbil privat al centre des de les zones més allunyades; el d’aquirir nous usos i públics nous, amb l’incentiu de tenir un bus més ràpid, amb menys costos, més sostenible i més còmode que no agafar el cotxe. Així doncs, en definitiva, el de millorar la qualitat de vida dels ciutadans.

 

 L’EMT compleix amb el PMUST

Durant l’any 2012 es va dur a terme el Pla de viabilitat de l’EMT amb criteris d’eficiència i rendibilitat dels recursos municipals. Es van eliminar línies duplicades i es va adaptar itineraris i freqüències a la demanda existent, tot tenint en compte la necessària reducció de la despesa exigida pel Govern de l’Estat a les empreses municipals.

 

L’any 2013 es dóna el primer pas del pla de millora a la xarxa de transport públic urbà amb la fi d’adaptar-la a una demanda que exigeix coherència i adequació a la morfologia de la ciutat, tot ampliant la cobertura amb els criteris establerts en el PMUST.

 

Les millores van encaminades a aconseguir un transport públic més intuïtiu, amb menys temps mort, amb més línies al centre ciutat i prioritzant la intermodalitat amb les estacions de trens i d’autobusos interurbans, totes elles d’acord amb el full de ruta dissenyat en el PMUST. Així, s’incorporen recorreguts per noves vies, es tracen itineraris d’anada i tornada pel mateix corredor perquè sigui més interpretable el mapa, se simplifiquen els traçats, es dóna més freqüència, es potencia la intermodalitat i es dissenyen els itineraris amb criteris d’utilitat per a tot tipus d’usuaris.