NOTICIES 2012

L’EMT CONTINUA AMB MESURES D’AJUST TOT I QUE INCREMENTA EL BITLLET SOCIAL

El pressupost de 2013 manté l’objectiu de garantir el servei públic amb reducció de despesa


El Consell d’Administració de l’Empresa Municipal de Transports de Tarragona (EMT) va aprovar ahir el pressupost per al 2013 que preveu un nou ajust en la despesa que passarà de 14.183.072 euros a 13.787.961. Amb aquesta reducció, que es durà a terme principalment amb mesures estructurals com l’estalvi de gasoil i de la partida de personal, es manté la tendència del pla de viabilitat aprovat a principis d’aquest any, per garantir el futur del transport públic municipal sense penalitzar l’usuari amb les tarifes i afavorint el bitllet social. En aquest sentit, s’ha aprovat una reducció de l’increment del bitllet, que segons el pla d’estabilitat havia de ser del 5% i que, inicialment, passava en el bitllet senzill de 1.35 a 1.45 euros. Finalment, s’aplicarà només l’IPC previst, del 3%, i per tant el bitllet senzill passa a 1.40. Cal tenir en compte, que dels usuaris de l’EMT, un 16.03% ho fan amb bitllet senzill, un 48.45% amb targetes de pagament, i el 35.52% ho fam amb targetes socials, aquestes han tingut un increment dels bitllets socials gratuïts per aturats sense prestació, que s’ha disparat situant-se actualment en 63.746 viatges, quan en tot l’any passat van ser 25.672.

Així doncs, amb el pla de viabilitat econòmica iniciat el passat 16 de gener, l’EMT reduirà la despesa en, aproximadament, dos milions d’euros respecte al 2011 i s’ha garantit la prestació del servei malgrat la difícil situació econòmica actual i la necessitat de controlar el dèficit. L’increment moderat de tarifes, que situa actualment el bitllet senzill en els més barats de l’Estat, es mantindrà el 2013 i s’ha reduït la plantilla en 16 persones. Cal tenir en compte però que el transport públic en general ha patit una pèrdua d’usuaris que a nivell de Tarragona s’ha traduït en un 7%. Aquesta variació, que es mantindrà el 2013, ha provocat una caiguda d’ingressos i per tant, malgrat que l’empresa reduirà les seves despeses, la aportació final que haurà de fer l’Ajuntament serà de 7,8 milions d’euros.

Igualment, al llarg del 2013 es mantindrà la reducció del servei, que finalment ha estat del 16% en comptes del 20% contemplat inicialment en el pla de viabilitat.
Cal recordar que les principals línies d’actuació incidien en la millora de la eficiència del servei, eliminant línies, però mantenint la cobertura a tot el territori i els ajustos en l’estructura de direcció i en la plantilla per adaptar-la a les noves necessitats de servei. Esmentar igualment que ha funcionat la quota de renovació de la targeta als jubilats, com ja feien els escolars, que ha impedit el frau i ha costejat les despeses d’emissió.
L’aplicació de les mesures ha permès a l’empresa un estalvi de 2 milions d’euros.

TARIFES 2013

TARIFES EMT 

2013

BITLLET SENZILL

1,40

T 20/90

15,00

T 50/45

28,50

T TARRACO

39,50

T JOVE

18,75

PLÀSTIC ANÒNIM

2,55

PLÀSTIC PERSONALITZAT

3,10

RENOVACIÓ JUBILAT/ESCOLAR

10,00

COMPARATIVA PREU VITAGE

2012

2013

DIFERÈNCIA PREU VIATGE

BITLLET SENZILL

1,35

1,40

0,05

T 20/90

0,71

0,75

0,04

T 50/45

0,54

0,57

0,03

T TARRACO

0,38

0,40

0,02

T JOVE

0,179

0,188

0,01

PLÀSTIC ANÒNIM

2,55

2,55

0,00

PLÀSTIC PERSONALITZAT

3,10

3,10

0,00

Tarragona 12 de desembre de 2012

DIVENDRES, 9 DE NOVEMBRE, ES POSA EN MARXA EL BUS GRATUÏT ENTRE PARC CENTRAL Y EL PÀRQUING DE TABACALERA


 

Parc Central inaugura demà un servei gratuït de bus llançadora entre el pàrquing de Tabacalera i el centre comercial. Els clients de Parc Central disposaran així d’un mitjà de desplaçament còmode  i sense costos entre  aquesta zona d’aparcament municipal i les instal·lacions del centre. Cada 15 minuts sortirà un autobús llançadora de cada capçalera -tant del pàrquing Tabacalera com de l’entrada principal de Parc Central.

El temps estimat que l’autobús triga a realitzar els 400 metres de recorregut és de 5 minuts. Parc Central oferirà aquest servei als seus clients durant els caps de setmana de novembre de 2012 a gener de 2013, els divendres en horari de tarda ( de 17.30h a 22.30h ), i els dissabtes i diumenges d’obertura en horari de matí i tarda (de 12.00h a 14:30h i de 17.30h a 22.30h ).
Així mateix, hi haurà un reforç especial al matí els divendres 7 i 21 de desembre. Aquesta iniciativa pretén compensar als clients de Parc Central perquè les obres d’ampliació han reduït les places de pàrquing en el centre comercial.

Tarragona 8 de novembre de 2012


DILLUNS, 2 DE JULIOL, ES POSEN EN MARXA NOUS HORARIS DEL SERVEI DE BUSOS DE L’EMT


 

A partir de dilluns dia 2 de juliol, l’EMT posa en marxa nous horaris del servei de bus municipal. Les línies 1, 8, 6 i 54 ajustaran els seus horaris per millorar la puntualitat del servei i la resta de línies patiran petites modificacions de minuts per millorar la freqüència de pas.

 

Els canvis es realitzen per adaptar el pas dels busos als horaris d’entrada i sortida de punts propers a centres de treball o comercials i, a més, ajustar la correspondència de línies per afavorir el transbordament. D’aquesta manera, l’EMT ajusta el seu servei i millora la puntualitat i compleix amb els requisits per obtenir les certificacions de qualitat ISO 9001 i ISO 13816.

 

Tota la informació ja està disponible a la web de l’EMT (http://www.emtanemambtu.cat) i a partir de dilluns estarà disponible als centres d’atenció al client, a les parades i als mateixos busos municipals.

 

Tarragona, 29 de juny de 2012


LA REORGANITZACIÓ DE SERVEIS DE L’EMT MILLORA L’OCUPACIÓ UN 22%


 

15/ març / 2012

La tinent d’alcalde de mobilitat i presidenta de l’EMT, Begoña Floria, ha fet balanç aquesta tarda de la reorganització de serveis de l’Empresa Municipal de Transports motivada pel pla de viabilitat. La presidenta ha explicat: “Ara que ja fa 2 mesos de la implantació, les  dades ens confirmen que els canvis s’han assolit de manera òptima i hem aconseguit racionalitzar el servei, hem augmentat l’ocupació un 22%, és a dir, a cada viatge que fem hi van més usuaris”.


FINALITZA EL PERIODE DE REAJUSTAMENT DELS NOUS HORARIS I LINIES


 

20/ febrer / 2012

Un mes després de la posada en marxa dels nous horaris i freqüències dels autobusos, l’Empresa Municipal de Transports  (EMT) dóna per finalitzat el període per realitzar els ajustos en funció dels inconvenientes detectats pels usuaris a través dels canals de reclamació.


S’OBRE LA FASE DE CONSULTA I AL.LEGACIONS AL PLA DE MOBILITAT URBANA SOSTENIBLE (PMUS) DE TARRAGONA


 

20/ febrer / 2012

 

El Pla de Mobilitat Urbana Sostenible (PMUS) de Tarragona, aprovat en primera instància
pel Consell de la Mobilitat el passat mes de desembre, entra ara en període d’exposició
pública durant el qual tots els tarragonins poden presentar alegacions.

 

 

 


L’EMT ES PREPARA PER ACONSEGUIR LES NORMES DE QUALITAT ISO 13816 DE TRANSPORT PÚBLIC I ISO 9001 DE GESTIÓ


 

20 / febrer / 2012

Des del passat mes de juny, l’equip de professionals de l’EMT treballa per assolir
les qualificacions europees de qualitat  ISO 13816, específica per a transport públic
i la 9001, relativa al  bon sistema de gestió integral de la qualitat interna en l’organització
perque repercuteix en la millora de les necessitats del client.

 


NOUS HORARIS DEL SERVEI DE L’EMT


 

12/ gener / 2012

Els horaris s’han distribuït als mateixos busos i es poden consultar al web  emtanemambtu.cat

A partir del proper dilluns, dia 16 de gener, entren en funcionament els nous horaris del servei d’autobusos de l’Empresa Municipal de Transport, fruit del pla de viabilitat aprovat en el darrer consell d’Administració celebrat el 22 de desembre. Els nous horaris ja estan disponibles a la web de l’empresa (www.emtanemambtu.cat) i s’han distribuït als punts d’atenció al client i als punts d’informació dels autobusos.