NOTICIES 2014


EL PLA DE MOBILITAT URBANA SOSTENIBLE AVANÇA EN ACCIONS I SENSIBILITZACIÓ PER UNA TARRAGONA MÉS SALUDABLE

Balanç desplegament del PMUST durant el 2014, amb més de 100 accions concretes cap a un nou model de mobilitat


El Pla de Mobilitat Urbana i Sostenible de Tarragona (PMUST) ha avançat aquest 2014 en accions concretes de diferents àmbits per rebaixar la dependència del cotxe i donar més importància a persones i seguretat viària, així com dur a terme tasques de sensibilització ciutadana per una Tarragona més saludable, amb menys soroll i contaminació i amb un espai públic de més qualitat.

El balanç es va presentar aquesta setmana en el Consell Municipal de la Mobilitat amb un recull detallat de les més de 100 actuacions dutes a terme per l’Ajuntament per tal de consolidar els avenços envers una ciutat de més fàcil convivència, amb un major equilibri entre els diferents tipus de mobilitat (a peu, en bicicleta, en transport públic i en vehicle privat).

La tinent d’alcalde i consellera delegada de Mobilitat, Begoña Floria, ha destacat especialment “la importància d’haver pogut concretar enguany diferents accions destinades a millorar la qualitat de l’espai públic al centre de la ciutat, una qüestió que ha beneficiat tothom, veïns, comercials i persones que treballen o han de fer gestions a la ciutat”.

Push and Pull rep la subvenció

Així mateix, la consellera Floria ha destacat que durant el 2014 Tarragona ha estat triada dins el projecte europeu Push and Pull de política combinada d’estímul de modes de transport més beneficiosos i compatibles amb la vida urbana i de dissuasió en l’ús indiscriminat i irracional de l’automòbil privat. La ciutat forma part de les 6 ciutats de 6 països diferents triades que comptaran amb finançament europeu i que  posicionen Tarragona a nivell català i espanyol, però també europeu, com a referent d’aplicació de polítiques de gestió de l’aparcament i la mobilitat dirigides a assolir una mobilitat sostenible al territori.

 

Nova regulació al camí del Cementiri

Després de les obres d’arranjament del mur del cementiri i la millora dels accessos per a vianants tant al cementiri com a l’aparcament dissuasiu de la zona i al carrer Rovira i Virgili, i veient l’impacte positiu d’aquest canvi tant per a la seguretat vial com per al vianants i en consens amb els veïns de la zona i de Sant Pere i Sant Pau, finalment s’ha acordat establir de forma permanent el sentit únic de pujada per aquest carrer.

  Les millores obtingudes i analitzades durant el temps que s’ha establert el sentit únic mentre duraven les obres, han estat sobretot de una millor fluïdesa de les retencions habituals en hores punta en aquest punt, en sentit centre ciutat des de Sant Pere i Sant Pau, que han passat dels 1.100 metres als 150 metres de cua, el que representa un 80% de reducció i igualment, les retencions de 160 metres en hora punta en el camí del cementiri cap a Rovira i Virgili o carretera del Pont d’Armentera s’han reduït a menys de 20 metres –només 4 vehicles -.

El transport públic, a més, ha registrat millores de la velocitat comercial, disminuint entre 5 i 8 minuts el temps de recorregut en no trobar retencions. D’altra banda, s’ha guanyat seguretat pels vianants i residents a l’Oliva en eliminar l’accés al ziga-zaga per accedir al camí del cementiri, que era utilitzat per turismes, autobusos i vehicles de grans dimensions i que era una antiga reivindicació dels residents de l’Oliva.

 

Aparcaments

Pel que fa a l’empresa d’Aparcaments de la ciutat, que treballa intensament per facilitar l’accés i estudia la millor manera d’utilitzar aquests espais per als ciutadans de Tarragona i els que venen de fora; d’una banda, s’han arranjat els aparcaments dissuasius de la Tabacalera i Joan XXIII, amb la pavimentació i millora dels accessos; també s’ha dut a terme la senyalització estàtica del 100% dels parquímetres.

Des del treball diari del PMUS, sovint no prou valorat, s’ha anat repintant tot tipus de senyals des de passos de vianants fins a reguladors al paviment; així com nous estacionaments de motos i reservats d’emergències i seguretat, en aquest cas a les platges.

 

Campanya de sensibilització “Millor mou-te”

L’Ajuntament de Tarragona també va posar en marxa el passat mes de maig, la campanya de sensibilització Millor Mou-te, que a través de la reflexió i l’educació per fomentar els hàbits de mobilitat sostenible a la ciutat de Tarragona, es van realitzar una sèrie d’accions informatives i entrega de materials comunicatius molt aclaridors del per què fer servir un o altre tipus de mode de transport a benefici de tots.

A grans trets, la campanya va incidir especialment en l’impacte ambiental del transport motoritzat (contaminació atmosfèrica, sonora, paisatgística…) i sobre la qualitat de vida (sistema respiratori i cardiovascular) tot estimulant l’ús dels mitjans de transport alternatius (a peu, en bicicleta,) per tal d’evitar el sedentarisme i la sinistralitat.

Nova senyalització de l’EMT

L’Empresa Municipal de Transports de Tarragona (EMT) també continua treballant per fomentar l’ús del transport públic urbà, facilitant-ne el seu ús en tots els àmbits, amb la millora ara de la informació, amb criteris d’utilitat per als usuaris habituals i en la possibilitat d’accés de clients potencials.

Amb la creença que el transport públic arriba a la seva plena efectivitat i eficàcia si tot els clients (habituals i potencials) poden conèixer amb facilitat com fer-lo servir, s’ha creat un nou disseny gràfic i una nova concepció de la informació per tal que sigui més senzill el seu ús.

Així, s’han editat unes guies d’horaris de butxaca que agrupen línies per sectors o àmbits per tal d’evitar editar un fulletó per línia i que ofereixen una visió més global del servei. Igualment, es potencia la senyalització a les parades i marquesines fent-la més clara i visible.

Aquestes actuacions completen el ventall d’eines d’informació que ja ofereix l’EMT a través de la seva pàgina web o telefònicament, per tal de garantir que totes les categories d’usuaris estan cobertes.

 

 Millora de la connexió de Ponent amb el centre

El novembre de 2013 es va posar en marxa aquesta ruta  que neix per millorar la connexió entre els nuclis de La Floresta, L’Albada, Parc Riu Clar i les Gavarres i d’aquests amb el centre de la ciutat. Aquest canvi forma part de les accions encaminades a guanyar en rapidesa i freqüència en el transport públic, un dels objectius que estableix el Pla de Mobilitat Urbana Sostenible de Tarragona (PMUST).

La reestructuració a Ponent va culminar amb la creació de la L34, l’avaluació del funcionament de la qual indica que ha millorat el temps de trajecte, el que ha suposat un 24% d’increment d’usuaris de mitjana, arribant a la zona de La Floresta fins un 37%. Les xifres d’usuaris d’un sol dia del mes d’octubre de 2013 a 2014, han variat de 289 a 359, suposant això un èxit en aquest canvi.

Aquest fet, suposa també un estalvi pel que fa al cost del viatger per part de l’EMT en aquesta línia, que l’any passat era de 2.31€ i enguany ha disminuït a 2,24€, per tant suposa una reducció del 3%; a causa de la disminució dels quilòmetres útils efectuats.


EL BUS TORNA AL CARRER COLOM


A partir del dilluns vinent, 22 de desembre, el bus, o millor dit, les principals línies d’autobús, tornaran a circular pel carrer Colom, tal i com s’ha compromès aquest Ajuntament i l’EMT en la millora de l’entorn del Mercat i per re incentivar aquella zona de cara a la campanya de Nadal.

 

-       Així doncs, les línies que tindran parada a Colom, són: L-3, L-6, L-22, L-30 i L-54.

-       Les que tindran parada a Ramón y Cajal, són: L-1E, L-9 i L-34

-       I les de Prat de la Riba (núm.11), que correspon a una parada nova, són: L-3, L-6, L-22, L-30 i L-54 ( aquesta parada ja existia per L-23 i es manté per aquesta línia també)

La parada Centenari, quedarà anul·lada.

A més, cal afegir, que per primera vegada la parada de Colom disposarà d’un panell digital que avisarà del temps d’espera per a l’arribada del bus. Aquest dispositiu és pioner a la ciutat i es posarà en marxa també el dilluns vinent.

 

Prioritats per al 2015

De fet de cara a l’any vinent, seguirem treballant a través de l’EMT en la millora de les connexions amb els barris, i en aquest cas serà amb Llevant, com ja venim anunciant fa temps i estem establint una sèrie de reunions amb veïns i usuaris per posar-ho en marxa el 2015.

Cal però reestructurar línies amb els recursos que ja tenim, fer recorreguts més directes, amb intercanviadors més útils, com els que tenim entre l’estació de busos, la de trens i els campus universitaris. I tenim dos objectius més en aquest sentit: arribar a l’estació d’ Altafulla i connectar els barris de Llevant amb el CAP Llevant.

Així mateix, el PMUS seguirà complint amb els seus objectius establerts fins el 2017, treballant el dia a dia per tenir una ciutat més sostenible i millorant-ne la mobilitat, treballant també en dos àmbits destacats com són el Pla d’Accessibilitat, junt amb la resta de departaments de l’Ajuntament i el foment de l’ús de la bicicleta.

 

Adjuntem imatge de la roda de premsa (MAURI),

plànol carrer Colomlínies carrer Colom i document balanç de totes les actuacions.

 

 

Tarragona, 17 de desembre de 2014


L’EMT REVISARÀ ELS PROTOCOLS PER A L’ACCESSIBILITAT DELS SEUS PASSATGERS


La consellera Floria demana disculpes a la nena de nou anys amb cadira de rodes que no va poder pujar a un autobús municipal reiteradament

L’Empresa Municipal de Transports (EMT), revisarà els protocols per a l’accessibilitat dels seus passatgers, un cop detectada una greu deficiència en les darreres setmanes. La presidenta de l’EMT i tinent d’alcalde de Mobilitat, Begoña Floria, s’ha reunit aquest matí amb la mare d’una nena de nou anys que va amb cadira de rodes i que en els darrers dies no ha pogut accedir a l’autobús municipal de la línia 22 per anar a l’escola, ja que no disposava de rampa. Floria s’ha disculpat, “després de constatar que ha estat una errada de gestió interna de l’empresa i que per tant, articularem tots els mecanismes necessaris perquè un episodi així no torni a succeir i també millorar la atenció a l’usuari en aquests casos”.

La tinent d’alcalde i presidenta de l’EMT ha recordat que “el tema de l’accessibilitat és una prioritat l’alcalde Josep Fèlix Ballesteros, tot i ser conscient de les dificultats que suposa resoldre tots els problemes que existeixen actualment” En aquest sentit, ha anunciat que l’EMT participarà activament en l’elaboració del Pla d’Accessibilitat que el govern municipal de la ciutat té previst impulsar per aquest 2015.

 

Tarragona, 15 de desembre de 2014


LA MILLORA DE LES LÍNIES DE PONENT COMPLEIX AMB ELS OBJECTIUS ESTABLERTS ARA FA UN ANY

S’ha incrementat en un 24% el nombre d’usuaris que a més han vist reduït el seu trajecte


 

Amb motiu del Consell de la Mobilitat que se celebra aquesta tarda a l’Ajuntament de Tarragona, la presidenta de l’EMT i tinent d’alcalde de Mobilitat, Begoña Floria, vol destacar als mitjans de comunicació un punt de l’ordre del dia que fa referència a la conexió dels barris de Ponent amb el servei d’autobusos i la implantació d’una nova línia, la L34 ara fa un any que ha suposat, un increment mitjà del 24% dels usuaris.

 

El novembre de 2013 es va posar en marxa aquesta ruta  que neix per millorar la connexió entre els nuclis de La Floresta, L’Albada i Parc Riu Clar i d’aquests amb el centre de la ciutat. Aquest canvi forma part de les accions encaminades a guanyar en rapidesa i freqüència en el transport públic, un dels objectius que estableix el Pla de Mobilitat Urbana Sostenible de Tarragona (PMUST). La L34 va passar a  substituir la Línia 7, que conectava els veïns de La Floresta, L’Albada i Parc Riu Clar amb el centre de la ciutat, però amb un recorregut que els obligava a haver d’arribar fins a l’àrea comercial o al polígon de Les Gavarres en algunes de les expedicions per anar cap al centre de la ciutat.

 

Aquesta iniciativa, doncs, ja ha tingut els seus fruits, d’una banda, disminuïnt el trajecte de més de 5 minuts dels usuaris de l’Albada i Polígon Riu Clar, en direcció Tarragona i així mateix facilitant trajectes més directes a tots els usuaris de la línia. En total, això ha suposat un 24% d’increment d’usuaris de mitjana, arribant a la zona de La Floresta a fins un 37%. Les xifres d’usuaris d’un sol dia del mes d’octubre de 2013 a 2014, han variat de 289 a 359, suposant això un èxit en aquest canvi.

 

Aquest fet, suposa també un estalvi pel que fa al cost del viatger per part de l’EMT en aquesta línia, que l’any passat era de 2.31€ i enguany ha disminuït a 2,24€, per tant suposa una reducció del 3%; a causa de la disminució dels quilòmetres útils efectuats.
Adjuntem el pdf de balanç.

Tarragona, 15 de desembre de 2014


DISPOSITIU ESPECIAL PER TOTS SANTS 


 

El dispositiu intensiu de regulació del trànsit d’enguany, amb motiu de la Diada de Tots Sants, s’establirà els dies 31 d’octubre, 1 i 2 de novembre. Tot i així a partir del 25 d’octubre ja s’estan duent a terme restriccions d’estacionament a l’esplanada de davant del cementiri per poder instal·lar les parades de venda de flors.

 

Estacionament

Per a l’estacionament, s’habilitarà, com cada any, el tram del Camí del Cementiri entre la rodona del carrer Les Arcades (accés a l’A-7) i la rodona del cementiri (porta posterior del recinte). Aquesta habilitació consistirà a permetre quatre línies d’estacionament en tots dos sentits de la marxa per a les visites al cementiri. Com també és habitual l’esplanada d’estacionament de davant de la instal·lació quedarà anul·lada i reservada per a les parades de flors, taxis i estacionament de minusvàlids.

 

Trànsit

Pel que fa a la regulació del trànsit, els sentits de circulació per accedir en vehicle no variaran respecte de l’ordenació normal.

 

Es recomana anar a peu o en transport públic. En aquest cas l’Empresa Municipal de Transports (EMT), es reforçarà la línia 6 el mateix dia 1 de novembre.

 

En cas de desplaçament en transport privat es recomanen els següents itineraris: Per als vehicles que arribin per la carretera TP-2031 des de Sant Pere i Sant Pau l’accés està previst a través del carrer Fra Antoni Cardona i Grau, carrer Les Arcades i Camí del Cementiri (per sota de l’autovia A-7). Per la resta de vehicles que arribaran per l’avinguda Catalunya, l’accés serà a través de l’avinguda Maria Cristina, i Camí del Cementiri (també per sota de l’autovia A-7).

 

Horari del cementiri

L’horari d’obertura durant tota la setmana i fins el 2 de novembre serà continuat de 9 a 19 h.

 plànol cementiri.

 

Tarragona, 28 d’octubre de 2014


Demà entra en vigor l’horari d’hivern del servei d’autobús nocturn municipal  

Emt preveu també un ajust horari a totes les línies


L’horari d’hivern del servei nocturn de l’autobús urbà públic entrarà en vigor demà, dia 2 d’octubre. Les línies 71, 72 i 73, que durant l’estiu ofereixen servei les nits de dijous, divendres i dissabtes, passen a l’hivern a donar servei només divendres i dissabtes

Cal recordar que l’any 2013 es va reestructurar el servei de les línies nocturnes, d’acord amb la demanda, amb recorreguts més ràpids i mantenint la cobertura territorial amb un nou servei nocturn fins a Les Gavarres.

D’altra banda, i a partir del proper 13 d’octubre, EMT té previst petits canvis en els horaris de totes les línies d’autobús per ajustar-les al temps real de recorregut. Aquest reajust, més acord amb  el temps real que empra l’autobús en fer el trajecte, ha estat possible gràcies al Sistema de Ajuda a l’Explotació (SAE), una eina informàtica basada amb localització GPS a tots els autobusos que controla el horari de pas real del vehicle per la parada. Permet també controlar sense informació del conductor qualsevol incidència, averia, etc. que pugui sorgir i la comunicació bidireccional per avisar de talls de circulació , canvis de recorregut, etc.

Igualment, el sistema SAE facilita una millor informació al client via telefònica sobre la situació d’un vehicle que no arriba a la parada.

Tanmateix, una altra millora prevista del servei és una nova parada per a la L-54 en Tarradellas, 4 en Bonavista.

 

Tarragona, 2 d’octubre de 2014


Horari especial dels Centres d’Atenció al Client de l’EMT 


El proper 22 de setembre, vigilia de Santa Tecla, l’horari dels Centres d’Atenció al Client de l’EMT  faran horari intensiu des de les 9h fins a les 16h i a la tarda romandrà tancat. Disculpeu les molèsties i molt bona Festa Major!!


SETMANA DE LA MOBILITAT SOSTENIBLE I SEGURA 2014


Del 22 al 29 de setembre Catalunya celebra un any més la setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura sota el lema “Fem el carrer més nostre”. L’Ajuntament de Tarragona té previst dur a terme diverses activitats per a la conscienciació social sobre la necessitat d’una nova mobilitat urbana.

Més informació aquí

 


Dilluns, dia 15 de setembre, L’EMT posa en funcionament de nou els horaris lectius


 El proper dilluns, dia 15, coincidint amb l’inici del curs escolar, entren en funcionament de nou els horaris d’autobús de l’Empresa Municipal de Transports (EMT) que s’adapten a les entrades i sortides dels centres educatius.

Es tracta de les línies L41, que enllaça l’estació de trens amb la Zona educacional i la L42, que dóna servei al Complex Educatiu (antiga universitat laboral).

D’aquesta manera, l’EMT ajusta el seu servei per ser una opció real a les exigències de mobilitat dels tarragonins i tarragonines, que ha merescut les certificacions de qualitat ISO 9001 i ISO 13816 en dues de les seves línies.

Cal recordar que, des de el passat mes de juliol, l’EMT ha modificat amb un nou disseny la informació a marquesines i parades fent-la més clara i visible per tal que sigui més senzill el seu ús. Igualment, es van editar unes guies d’horaris de butxaca que agrupen línies per sectors o àmbits per tal d’evitar editar un fulletó per línia i que ofereixen una visió més global del servei.

Aquestes actuacions completen el ventall d’eines d’informació que ja ofereix l’EMT a través de la seva pàgina web o telefònicament, per tal de garantir que totes les categories d’usuaris estan cobertes.

La millora de la informació a l’usuari forma part del conjunt de mesures contemplades dins del Pla de Mobilitat Urbana Sostenible de Tarragona (PMUST) per al foment del transport públic i dels objectius de qualitat del servei de la pròpia EMT i que contribueix a una mobilitat urbana més ràpida, de qualitat i sostenible, amb un servei públic adaptat als temps actuals.

Tarragona, 12 de setembre de 2014

 


L’EMT col.labora amb el segell Q de festa!


L’EMT  col.labora amb l’equip de prevenció de l’Ajuntament de Tarragona per tal de garantir unes festes més saludables,  oferint el servei de BusNit durant totes les festes i facilitant informació dels horaris i tiquets de bus gratuïts al grup Komando nits Q.

 

Llegiu la noticia

 

Tarragona, 10 de setembre de 2014

 


 

L’EMT MILLORA LA INFORMACIÓ A L’USUARI AMB UN NOU DISSENY I POTENCIANT LA SENYALITZACIÓ A LES PARADES I MARQUESINES

 


 

L’Empresa Municipal de Transports de Tarragona (EMT) continua treballant per fomentar l’ús del transport públic urbà, facilitant el seu ús, amb la millora ara de la informació, amb criteris d’utilitat per als usuaris habituals i en la possibilitat d’accés de clients potencials.

Amb la creença que el transport públic arriba a la seva plena efectivitat i eficàcia si tot els clients (habituals i potencials) poden conèixer amb facilitat com fer-lo servir, s’ha creat un nou disseny gràfic i una nova concepció de la informació per tal que sigui més senzill el seu ús. Així, s’han editat unes guies d’horaris de butxaca que agrupen línies per sectors o àmbits per tal d’evitar editar un fulletó per línia i que ofereixen una visió més global del servei. Igualment, es potencia la senyalització a les parades i marquesines fent-la més clara i visible.

Aquestes actuacions completen el ventall d’eines d’informació que ja ofereix l’EMT a través de la seva pàgina web o telefònicament, per tal de garantir que totes les categories d’usuaris estan cobertes.

La millora de la informació a l’usuari forma part del conjunt de mesures contemplades dins del Pla de Mobilitat Urbana Sostenible de Tarragona (PMUST) per al foment del transport públic i dels objectius de qualitat del servei de la pròpia EMT; que alhora contribueix a una mobilitat urbana més ràpida, de qualitat i sostenible, amb un servei públic de qualitat i amb totes aquestes mesures, adaptat als temps actuals.

  

Tarragona, 9 de juliol de 2014


24a EDICIÓ DEL CONCURS DE FOCS CIUTAT DE TARRAGONA


Tarragona, 1 de juliol de 2014


NOTA INFORMATIVA

L’EMT REFORÇA LES LÍNIES DE PLATGES EN L’HORARI D’ESTIU QUE COMENÇA DILLUNS


A partir d’aquest dilluns 23 de juny es posa en marxa el reforç de platges en la franja horària de les 10h i les 20h:

 L-1M PERE MARTELL – PLATJA ARRABASSADA (INTERIOR):

Aquesta línia va per Via Augusta, entra pel Pont de l’Arrabassada i fa parada a la platja, tornant per Marenostrum i Via Augusta cap a Plaça Imperial Tàrraco.

 

____________________________________________________________________________________________________________________

A partir del proper 7 de juliol els horaris d’estiu dels autobusos municipals no sofriran canvis respecte als horaris d’hivern excepte en les següents línies:

 L-22 HOSPITAL JOAN XXIII- PORT ESPORTIU:

Aquesta línea conservarà els seus horaris actuals però allargarà el seu recorregut fins el Port Esportiu

 

L-42  COMPLEX EDUCATIU – PERE MARTELL

Aquesta línea funcionarà en horari d’estiu al juliol i en agost no tindrà servei.

 

BUSNIT

Ampliarà els dies de servei que començaran els dijous nit i allargarà el seu recorregut fins la Mora.

 

La resta de línies es mantindran i només s’eliminaran els reforços als col·legis.

 

Tarragona, 20 de juny de 2014


LA INTEGRACIÓ TARIFÀRIA AMB ELS TRENS DE RODALIES, INCLOURÀ EL TRANSPBORD ALS AUTOBUSOS MUNICIPALS DE TARRAGONA


Aquest 16 de juny entra en funcionament la integració tarifària del servei de rodalies a les comarques de Tarragona dins de la qual s’inclouen els viatges en transport públic a la ciutat de Tarragona i la resta d’operadors d’interurbans. Als serveis regionals i rodalia de l’àmbit del Camp de Tarragona RT1 i RT2 es podrà utilitzar tota la gamma de títols integrats de l’ATM, permetent a l’usuari que arribi a la ciutat pujar a un autobús de l’Empresa Municipal de Transport (EMT) de Tarragona sense que hagi de pagar un altre trajecte, ja que es considerarà transbord.

La posada en marxa de la integració tarifària al sistema ferroviari permetrà que els preus siguin entre un 55 i un 81% més econòmics que actualment, depenent del tipus d’abonament, i inclouran el viatge en transport públic urbà de Tarragona.

El nou sistema tarifari s’implanta a tots els municipis que formen part del servei de rodalies ferroviària, és a dir, entre els municipis de Reus i Tarragona (RT1) i en el corredor l’Arboç-Tarragona-Cambrils (RT2) així com els serveis regionals R14: Barcelona- Lleida, R15: Barcelona-Reus-Riba-roja d’Ebre i R16: Barcelona- Tarragona-Tortosa/Ulldecona sempre que s’utilitzi entre estacions del Camp de Tarragona.

Per tant, les estacions que quedaran dins de la integració tarifària són:

  • L’Arboç (zona 2.4)
  • El Vendrell (zona 2.4)
  • Sant Vicenç de Calders (zona 2.4)
  • Torredembarra (zona 1)
  • Altafulla (zona 1)
  • Tarragona (zona 1)
  • Vila-seca (zona 1)
  • Reus (zona 1)
  • Salou (zona 1)
  • Port Aventura (Salou) (zona 1)
  • Cambrils (zona 1)
  • Mont-roig del Camp (zona 2.1)
  • L’Hospitalet de l’Infant (zona 2.1)

 

Cal recordar que des de l’any 2013, l’EMT disposa d’una nova parada a la mateixa porta de l’estació de trens de Tarragona per tal de facilitar la intermodalitat tren-bus, amb el pas de les línies 21, 23 i 41, que connecten amb els principals punts de gestió, sanitaris i d’ensenyament de la ciutat.

Per mes informació adjuntem enllaç a la noticia d’ATM 

Tarragona, 16 juny de 2014

TARRAGONA SMART  MEDITERRANEAN CITY

EMT i AMT, van participar el dia 12 de juny a la Taula de Mobilitat del II Fórum Tarragona Smart Mediterranean City,  on Mario Cortés, Gerent de l’EMT va ser el dinamitzador de la mateixa.

L’objectiu de les taules de treball és, a partir de les aportacions de cadascú, arribar a un consens respecte a quines són les claus per a la construcció d’una Tarragona smart en el marc d’un àmbit professional concret. Per tant, a partir de les reflexions de cadascun dels participants respecte al tema de la taula, s’espera arribar a unes conclusions ben definides que son recollides pel dinamitzador de la taula


 

 

L’Ajuntament de Tarragona ha iniciat una campanya de sensibilització a través de la reflexió i l’educació per fomentar els hàbits de mobilitat sostenible a la ciutat de Tarragona, en el marc del Pla de Mobilitat Urbana Sostenible (insertar enllaç a la pàgina del pla) que està implantant la ciutat des desembre de 2011. Aquesta iniciativa es durà a terme en paral·lel a les accions informatives que s’estan realitzant des de l’àrea de Mobilitat des de l’inici del desplegament del pla.

L’objectiu és potenciar el transport públic, la mobilitat a peu i en bicicleta abans d’agafar el cotxe pels desplaçaments a la ciutat.

Més info aquí

Tarragona 12 de maig de 2014