Notícies

Empresa Municipal de Transports Públics de Tarragona

 

ELS USUARIS DEL PÀRQUING MUNICIPAL JOAN XXIII JA PODEN VIATJAR GRATIS EN AUTOBÚS

 

Des del passat dimarts s’aplica l’acord de col·laboració entre les empreses municipals d’aparcaments i de transports per promoure una mobilitat sostenible


 

 Els usuaris del pàrquing municipal soterrat de Joan XXIII ja poden demanar, des del passat dimarts, els dos bitllets gratuïts per viatjar en els autobusos de l’Empresa Municipal de Transports (EMT) de Tarragona. Aquest avantatge està destinat a tots els usuaris de l’equipament, tant si es disposa d’un abonament mensual de 12 o 24 hores com si es fa un ús esporàdic de l’aparcament.

Aquesta acció és el resultat del treball conjunt ide l’acord entre Aparcaments Municipals de Tarragona (AMT) i l’EMT, i està dirigida a promoure una mobilitat sostenible, amb mesures de dissuasió de l’ús del vehicle privat pel centre de la ciutat i incentivant la utilització del transport públic.

Els usuaris, doncs, de l’aparcament Joan XXIII, només han de sol·licitar els dos bitllets d’autobús en la cabina d’informació ubicada a l’entrada del pàrquing, un cop hagin deixat el seu vehicle i agafar qualsevol de les 5 línies que passen per l’hospital (L8, L22, L23, L54 i L85) que connecten amb el centre de la ciutat. Ambdós viatges s’han de realitzar el mateix dia en què s’ha utilitzat el pàrquing i no es poden acumular.

Cal recordar que, des de juny de 2013, aquest pàrquing municipal ubicat davant de l’hospital Joan XXIII ofereix abonaments de 12 hores de dilluns a divendres per només 20€ al mes i de 38€ al mes per 24 hores, també de dilluns a divendres. L’objectiu d’aquests abonaments és aprofitar les places lliures d’aquest aparcament per fer les funcions d’un pàrquing dissuasiu, ja que es troba a la segona corona urbana, i disminuir l’entrada de vehicles al centre de la ciutat.

Aquesta nova iniciativa per facilitar i promoure la intermodalitat entre vehicle privat i transport públic s’emmarca dins dels objectius de reducció de contaminants i pacificació del trànsit del Pla de Mobilitat Urbana Sostenible.

 

Tarragona, 23 d’abril de 2015

L’EMT DE TARRAGONA CONSOLIDA LA PRIMERA FASE D’UNA INICIATIVA TECNOLÒGICA PER CONTROLAR I MONITORITZAR LA CONTAMINACIÓ PROVOCADA PEL TRÀNSIT

 

Les dades, que  podran ser consultades pels ciutadans, permetran a l’Ajuntament planificar actuacions per incidir en la qualitat de l’aire en sintonia amb el PMUST

 


 

L’Empresa Municipal de Transports de Tarragona (EMT) forma part, des de fa quatre mesos, d’un programa per monitoritzar la qualitat de l’aire. La primera fase d’aquest pla consisteix en la implantació de la tecnologia CATED BOX, una plataforma tecnològica que permet implementar un sistema de gestió per a la conducció eficient (BLED) amb la fi de millorar la capacitació dels conductors, estalviar combustible i reduir emissions.

 

Tanmateix, la segona fase del programa preveu la instal·lació en 10 vehicles de la flota de l’EMT del sistema de monitorització mediambiental a través de la tecnologia UrVAMM (proveïda per la pròpia “ADN Mobile” en col·laboració amb l’empresa “Ingenieros Asesores”) que permetrà el monitoratge en moviment i en qualsevol punt de la ciutat de la qualitat de l’aire.

 

La informació recollida, que serà totalment accessible, posarà a disposició del ciutadà la informació sobre la qualitat de l’aire de la zona que l’interessi, i a l’Ajuntament prevenir i planificar.

D’aquesta forma, l’EMT ja està utilitzant el servei BLED de conducció eficient per al control de consum de combustible, amb l’objectiu de reduir-lo en un 7% i disminuir, igualment, les emissions de contaminants d’efecte hivernacle dels propis autobusos. En xifres concretes, la reducció en consum del 7% representa 3,64 litres al 100 km, un total de 1820 litres any per vehicle. En el conjunt de la flota, aquesta reducció superaria els 131.000 litres l’any.

Aquesta mesura s’emmarca en els objectius del Pla de Mobilitat Urbana Sostenible de Tarragona (PMUST) de reducció del 12% d’emissions de contaminants derivats dels vehicles motoritzats. Les accions desenvolupades fins ara han permès anar reduint els valors de contaminació, tal i com demostren les últimes dades comparatives obtingudes de l’Institut d’Estadística de Catalunya (IDESCAT) en el punt de mesurament del Parc de la Ciutat. Aquests assenyalen que l’any 2013, les emissions de CO van baixar un punt, passant a 1,2 i les d’ozó a 154 mg/m3, respecte de l’any 2012, durant el qual les emissions de monòxid de carboni (CO) eren de 2,2 i les d’Ozó 229, superant el llindar recomanat per informar a la població, situat en 180 mg/m3, i arribant quasi al llindar d’alerta, que està en els 240 mg/m3.

 

Tarragona serà la primera ciutat espanyola en adquirir la tecnologia UrVAMM al llarg d’aquest any 2015, sumant així una nova eina per incidir de forma substantiva en el trànsit, amb especial atenció al vehicle privat.

 

Els grans avantatges de UrVAMM que pot ajudar a complementar la informació mediambiental de les ciutats són:

 

• que s’aprofita infraestructures existents a les ciutats com són els autobusos que estan en continu moviment i cobreixen la major part d’àrees de la ciutat.

• Es repeteixen les rutes de manera permanent el que permet tenir informació contínua en espai i temps.

• La pròpia EMT utilitza un servei per estalvi de combustible alhora que proporciona indicadors molt útils per a la ciutat i el ciutadà

• Són possibles aplicacions mòbils avançades de qualitat de l’aire que permetin al ciutadà conèixer la qualitat de l’aire en una zona determinada (ex: la zona on surt a passejar amb els seus fills)

• Es poden realitzar estudis espai/temps de l’evolució dels contaminants, per zones i barris, per dies de la setmana, mesos, hora del dia, ètc … a partir dels quals es pot planificar actuacions de contingència, plans de comunicació dels nivells, ètc …

Adjuntem imatge de la roda de premsa (MAURI) i full informatiu del Pla de Mobilitat.

 

 

 

Tarragona, 20 d’abril de 2015

PREMIEN L’EMT PEL SEU PROJECTE DE SISTEMA DE POSTPAGAMENT DE LA T-AVANÇA


 

L’Associació Foro de Nuevas Tecnologías en el Transporte ITS ha premiat l’empresa Municipal de Transports (EMT) per al seu projecte de sistema de postpagament amb la targeta T-Avança, en la categoria de Transport Públic. Per aquest motiu ahir el gerent de l’empresa, Mario Cortés, va ser a Madrid per tal de rebre el guardó.

Ara ja fa cinc anys que s’atorguen els premis ITS per part d’aquesta associació a persones, entitats o projectes escollits pel Jurat; d’entre les propostes presentades pels consellers d’ITS Espanya. La resta de guardonats d’enguany són a la Direcció de Trànsit del Govern Basc; a un projecte de Mobilitat Urbana de la Universitat Politècnica de Madrid; al projecte per a la gestió eficient d’una flota de vehicles frigorífics per part d’una empresa privada, entre d’altres.

La T-Avança és una targeta sense contracte i personalitzada; que la seva principal característica és que l’usuari paga pel que viatja. A diferència d’altres abonaments que es paguen a compte, la targeta T-Avança es paga a final de mes en funció del nombre de viatges que s’han realitzat.  A final de cada mes es genera una factura on s’especifica cada viatge realitzat, amb la seva data corresponent i la tarifa que s’ha aplicat. Un altra característica molt important és que, l’escala de preus va en funció de l’ús de la targeta. Com més s’utilitzi la targeta, més econòmic sortirà el preu del viatge.

Actualment hi ha 887 T-Avança en funcionament a la ciutat des de la seva posada el setembre de 2013.

Adjuntem imatges de l’entrega de premis d’ahir.

 Tarragona, 17 d’abril de 2015

 

L’EMT  AMPLIA LA LÍNIA 55 FINS EL CATLLAR


Tarragona , març 2015

___________________________________________________________________________________________

L’EMT PRESENTA “ETMOU”, LA NOVA APLICACIÓ AMB UN DISSENY INNOVADOR I EINS MOLT ÚTILS PER A L’USUARI


t


Responent a les millores sol·licitades pels usuaris i la necessitat de ser exigents amb la incorporació de les noves tecnologies a la vida diària, l’Empresa Municipal de Transports (EMT) presenta una nova APP per a dispositius mòbils Android i Iphone que es posa en marxa amb l’objectiu d’arribar de manera més senzilla, pràctica i útil als usuaris del transport públic de la ciutat i que sota el nom de Etmou presenta un disseny innovador i amb eines molt útils per a l’usuari.

 

Així doncs, l’aplicació presenta un nou disseny, amb millor optimització del rendiment i el pes, amb continguts útils per a l’usuari i amb la innovació com a objectiu principal ja que presenta diverses eines a partir de la geolocolització, com són les parades més properes, el temps d’espera o el codis QR que identifiquen la parada on l’usuari està en aquell moment.

 

A mode de continuitat el que sí que es contempla, com l’antiga APP és la presentació de totes les línies i horaris, les notícies de darrera hora d’incidències i es pretén que sigui una millora de l’actual en molts altres aspectes, ja que ara per ara en són molts, però cal fidelitzar més a l’usuari, sobretot al jove que s’informa i es mou a través de les noves tecnologies.

 

L’EMT ha fet un intens treball d’apropar-se al públic a través de les xarxes socials de l’Àrea de Mobilitat de l’Ajuntament, fet que està donant els seus fruits i que per aquest motiu s’ha vist la necessitat de millorar l’aplicació. Així actualment sónmés de 900 els seguidors a twitter i més de 400 a facebook. També a youtube es pengen vídeos continuadament de les accions que es duen a terme. Actualment hi ha uns 40 vídeos i un total de 2.500 visualitzacions. En el cas d’avui també s’ha fet un video informatiu: https://youtu.be/HiLcFuZdjTE

 

                                                                               Tarragona, 23 de març de 2015

L’EMT INCORPORA TRES MICROBUSOS NOUS A LA SEVA FLOTA

S’incorporaran a línies ja existents per a la millora del trànsit en zones de dificultat d’accés


Complint les premisses del Pla de Mobilitat Urbana Sostenible de Tarragona (PMUST) 2012-2017, que preveuen un canvi de model de transport públic urbà, basat en millores estructurals de la xarxa amb vehicles adaptats a l’entorn i demanda; aquest matí, l’alcalde de Tarragona, Josep Fèlix Ballesteros i la presidenta de l’Empresa Municipal de Transports (EMT), Begoña Floria, han presentat tres microbusos nous per a la flota ja existent.

Així doncs, preveient adaptar els vehicles a les necessitats particulars de cada línia i als condicionants de la xarxa i amb la realitat existent que algunes zones de la ciutat presenten dificultats per a l’accés d’autobusos de 12 metres (alguns carrers estrets, pendents pronunciades, etc..), s’incorporen aquests tres vehicles de tamany més petit, de 7 metres i poden circular per les zones amb característiques orogràfiques més complexes.

 

En una primera fase, un dels microbusos estarà destinat a Llevant, ampliant el servei amb itineraris més detallats, amb més parades per la zona d’Entrepins i Escorpí, per exemple, on a més una major part de la població és gent gran i famílies amb nens petits. Un altre dels nous busos es destinarà a fer el recorregut de la  L21, que realitza l’itinerari per Vial Bryant i Passeig Torroja, on la circulació de doble sentit limita la maniobrabilitat dels autobusos grans.

 

L’adquisició d’aquestes tres unitats suposarà una millora tant des del punta de vista d’eficiència, atès que contribuirà a la reducció del consum de combustible, com des del punt de vista de l’eficàcia, tota vegada que suposarà una major agilitat del transport públic, una menor ocupació dels vials especialment al centre urbà, contribuint a l’increment de l’ús del transport públic.

 

Els principals avantatges amb què compta aquesta nova incorporació al servei d’autobús municipal és el d’evitar els desplaçaments en automòbil privat al centre des de les zones més allunyades; el d’aquirir nous usos i públics nous, amb l’incentiu de tenir un bus més ràpid, amb menys costos, més sostenible i més còmode que no agafar el cotxe. Així doncs, en definitiva, el de millorar la qualitat de vida dels ciutadans.

 

 

L’EMT compleix amb el PMUST

Durant l’any 2012 es va dur a terme el Pla de viabilitat de l’EMT amb criteris d’eficiència i rendibilitat dels recursos municipals. Es van eliminar línies duplicades i es va adaptar itineraris i freqüències a la demanda existent, tot tenint en compte la necessària reducció de la despesa exigida pel Govern de l’Estat a les empreses municipals.

 

L’any 2013 es dóna el primer pas del pla de millora a la xarxa de transport públic urbà amb la fi d’adaptar-la a una demanda que exigeix coherència i adequació a la morfologia de la ciutat, tot ampliant la cobertura amb els criteris establerts en el PMUST.

 

Les millores van encaminades a aconseguir un transport públic més intuïtiu, amb menys temps mort, amb més línies al centre ciutat i prioritzant la intermodalitat amb les estacions de trens i d’autobusos interurbans, totes elles d’acord amb el full de ruta dissenyat en el PMUST. Així, s’incorporen recorreguts per noves vies, es tracen itineraris d’anada i tornada pel mateix corredor perquè sigui més interpretable el mapa, se simplifiquen els traçats, es dóna més freqüència, es potencia la intermodalitat i es dissenyen els itineraris amb criteris d’utilitat per a tot tipus d’usuaris.

 

 

 

 

 

EL PLA DE MOBILITAT URBANA SOSTENIBLE AVANÇA EN ACCIONS I SENSIBILITZACIÓ PER UNA TARRAGONA MÉS SALUDABLE

Balanç desplegament del PMUST durant el 2014, amb més de 100 accions concretes cap a un nou model de mobilitat


El Pla de Mobilitat Urbana i Sostenible de Tarragona (PMUST) ha avançat aquest 2014 en accions concretes de diferents àmbits per rebaixar la dependència del cotxe i donar més importància a persones i seguretat viària, així com dur a terme tasques de sensibilització ciutadana per una Tarragona més saludable, amb menys soroll i contaminació i amb un espai públic de més qualitat.

El balanç es va presentar aquesta setmana en el Consell Municipal de la Mobilitat amb un recull detallat de les més de 100 actuacions dutes a terme per l’Ajuntament per tal de consolidar els avenços envers una ciutat de més fàcil convivència, amb un major equilibri entre els diferents tipus de mobilitat (a peu, en bicicleta, en transport públic i en vehicle privat).

La tinent d’alcalde i consellera delegada de Mobilitat, Begoña Floria, ha destacat especialment “la importància d’haver pogut concretar enguany diferents accions destinades a millorar la qualitat de l’espai públic al centre de la ciutat, una qüestió que ha beneficiat tothom, veïns, comercials i persones que treballen o han de fer gestions a la ciutat”.

Push and Pull rep la subvenció

Així mateix, la consellera Floria ha destacat que durant el 2014 Tarragona ha estat triada dins el projecte europeu Push and Pull de política combinada d’estímul de modes de transport més beneficiosos i compatibles amb la vida urbana i de dissuasió en l’ús indiscriminat i irracional de l’automòbil privat. La ciutat forma part de les 6 ciutats de 6 països diferents triades que comptaran amb finançament europeu i que  posicionen Tarragona a nivell català i espanyol, però també europeu, com a referent d’aplicació de polítiques de gestió de l’aparcament i la mobilitat dirigides a assolir una mobilitat sostenible al territori.

 

Nova regulació al camí del Cementiri

Després de les obres d’arranjament del mur del cementiri i la millora dels accessos per a vianants tant al cementiri com a l’aparcament dissuasiu de la zona i al carrer Rovira i Virgili, i veient l’impacte positiu d’aquest canvi tant per a la seguretat vial com per al vianants i en consens amb els veïns de la zona i de Sant Pere i Sant Pau, finalment s’ha acordat establir de forma permanent el sentit únic de pujada per aquest carrer.

  Les millores obtingudes i analitzades durant el temps que s’ha establert el sentit únic mentre duraven les obres, han estat sobretot de una millor fluïdesa de les retencions habituals en hores punta en aquest punt, en sentit centre ciutat des de Sant Pere i Sant Pau, que han passat dels 1.100 metres als 150 metres de cua, el que representa un 80% de reducció i igualment, les retencions de 160 metres en hora punta en el camí del cementiri cap a Rovira i Virgili o carretera del Pont d’Armentera s’han reduït a menys de 20 metres –només 4 vehicles -.

 El transport públic, a més, ha registrat millores de la velocitat comercial, disminuint entre 5 i 8 minuts el temps de recorregut en no trobar retencions. D’altra banda, s’ha guanyat seguretat pels vianants i residents a l’Oliva en eliminar l’accés al ziga-zaga per accedir al camí del cementiri, que era utilitzat per turismes, autobusos i vehicles de grans dimensions i que era una antiga reivindicació dels residents de l’Oliva.

 

Aparcaments

Pel que fa a l’empresa d’Aparcaments de la ciutat, que treballa intensament per facilitar l’accés i estudia la millor manera d’utilitzar aquests espais per als ciutadans de Tarragona i els que venen de fora; d’una banda, s’han arranjat els aparcaments dissuasius de la Tabacalera i Joan XXIII, amb la pavimentació i millora dels accessos; també s’ha dut a terme la senyalització estàtica del 100% dels parquímetres.

Des del treball diari del PMUS, sovint no prou valorat, s’ha anat repintant tot tipus de senyals des de passos de vianants fins a reguladors al paviment; així com nous estacionaments de motos i reservats d’emergències i seguretat, en aquest cas a les platges.

 

Campanya de sensibilització “Millor mou-te”

L’Ajuntament de Tarragona també va posar en marxa el passat mes de maig, la campanya de sensibilització Millor Mou-te, que a través de la reflexió i l’educació per fomentar els hàbits de mobilitat sostenible a la ciutat de Tarragona, es van realitzar una sèrie d’accions informatives i entrega de materials comunicatius molt aclaridors del per què fer servir un o altre tipus de mode de transport a benefici de tots.

A grans trets, la campanya va incidir especialment en l’impacte ambiental del transport motoritzat (contaminació atmosfèrica, sonora, paisatgística…) i sobre la qualitat de vida (sistema respiratori i cardiovascular) tot estimulant l’ús dels mitjans de transport alternatius (a peu, en bicicleta,) per tal d’evitar el sedentarisme i la sinistralitat.

Nova senyalització de l’EMT

L’Empresa Municipal de Transports de Tarragona (EMT) també continua treballant per fomentar l’ús del transport públic urbà, facilitant-ne el seu ús en tots els àmbits, amb la millora ara de la informació, amb criteris d’utilitat per als usuaris habituals i en la possibilitat d’accés de clients potencials.

Amb la creença que el transport públic arriba a la seva plena efectivitat i eficàcia si tot els clients (habituals i potencials) poden conèixer amb facilitat com fer-lo servir, s’ha creat un nou disseny gràfic i una nova concepció de la informació per tal que sigui més senzill el seu ús.

Així, s’han editat unes guies d’horaris de butxaca que agrupen línies per sectors o àmbits per tal d’evitar editar un fulletó per línia i que ofereixen una visió més global del servei. Igualment, es potencia la senyalització a les parades i marquesines fent-la més clara i visible.

Aquestes actuacions completen el ventall d’eines d’informació que ja ofereix l’EMT a través de la seva pàgina web o telefònicament, per tal de garantir que totes les categories d’usuaris estan cobertes.

 

 Millora de la connexió de Ponent amb el centre

El novembre de 2013 es va posar en marxa aquesta ruta  que neix per millorar la connexió entre els nuclis de La Floresta, L’Albada, Parc Riu Clar i les Gavarres i d’aquests amb el centre de la ciutat. Aquest canvi forma part de les accions encaminades a guanyar en rapidesa i freqüència en el transport públic, un dels objectius que estableix el Pla de Mobilitat Urbana Sostenible de Tarragona (PMUST).

La reestructuració a Ponent va culminar amb la creació de la L34, l’avaluació del funcionament de la qual indica que ha millorat el temps de trajecte, el que ha suposat un 24% d’increment d’usuaris de mitjana, arribant a la zona de La Floresta fins un 37%. Les xifres d’usuaris d’un sol dia del mes d’octubre de 2013 a 2014, han variat de 289 a 359, suposant això un èxit en aquest canvi.

Aquest fet, suposa també un estalvi pel que fa al cost del viatger per part de l’EMT en aquesta línia, que l’any passat era de 2.31€ i enguany ha disminuït a 2,24€, per tant suposa una reducció del 3%; a causa de la disminució dels quilòmetres útils efectuats.

 

El Bus torna al carrer Colom

A partir del dilluns vinent, 22 de desembre, el bus, o millor dit, les principals línies d’autobús, tornaran a circular pel carrer Colom, tal i com s’ha compromès aquest Ajuntament i l’EMT en la millora de l’entorn del Mercat i per re incentivar aquella zona de cara a la campanya de Nadal.

 

-       Així doncs, les línies que tindran parada a Colom, són: L-3, L-6, L-22, L-30 i L-54.

-       Les que tindran parada a Ramón y Cajal, són: L-1E, L-9 i L-34

-       I les de Prat de la Riba (núm.11), que correspon a una parada nova, són: L-3, L-6, L-22, L-30 i L-54 ( aquesta parada ja existia per L-23 i es manté per aquesta línia també)

La parada Centenari, quedarà anul·lada.

A més, cal afegir, que per primera vegada la parada de Colom disposarà d’un panell digital que avisarà del temps d’espera per a l’arribada del bus. Aquest dispositiu és pioner a la ciutat i es posarà en marxa també el dilluns vinent.

 

Prioritats per al 2015

De fet de cara a l’any vinent, seguirem treballant a través de l’EMT en la millora de les connexions amb els barris, i en aquest cas serà amb Llevant, com ja venim anunciant fa temps i estem establint una sèrie de reunions amb veïns i usuaris per posar-ho en marxa el 2015.

Cal però reestructurar línies amb els recursos que ja tenim, fer recorreguts més directes, amb intercanviadors més útils, com els que tenim entre l’estació de busos, la de trens i els campus universitaris. I tenim dos objectius més en aquest sentit: arribar a l’estació d’ Altafulla i connectar els barris de Llevant amb el CAP Llevant.

Així mateix, el PMUS seguirà complint amb els seus objectius establerts fins el 2017, treballant el dia a dia per tenir una ciutat més sostenible i millorant-ne la mobilitat, treballant també en dos àmbits destacats com són el Pla d’Accessibilitat, junt amb la resta de departaments de l’Ajuntament i el foment de l’ús de la bicicleta.

 

Adjuntem imatge de la roda de premsa (MAURI),

plànol carrer Colom, línies carrer Colom i document balanç de totes les actuacions.

 

 

Tarragona, 17 de desembre de 2014

 


L’EMT REVISARÀ ELS PROTOCOLS PER A L’ACCESSIBILITAT DELS SEUS PASSATGERS

 

La consellera Floria demana disculpes a la nena de nou anys amb cadira de rodes que no va poder pujar a un autobús municipal reiteradament


L’Empresa Municipal de Transports (EMT), revisarà els protocols per a l’accessibilitat dels seus passatgers, un cop detectada una greu deficiència en les darreres setmanes. La presidenta de l’EMT i tinent d’alcalde de Mobilitat, Begoña Floria, s’ha reunit aquest matí amb la mare d’una nena de nou anys que va amb cadira de rodes i que en els darrers dies no ha pogut accedir a l’autobús municipal de la línia 22 per anar a l’escola, ja que no disposava de rampa. Floria s’ha disculpat, “després de constatar que ha estat una errada de gestió interna de l’empresa i que per tant, articularem tots els mecanismes necessaris perquè un episodi així no torni a succeir i també millorar la atenció a l’usuari en aquests casos”.

La tinent d’alcalde i presidenta de l’EMT ha recordat que “el tema de l’accessibilitat és una prioritat l’alcalde Josep Fèlix Ballesteros, tot i ser conscient de les dificultats que suposa resoldre tots els problemes que existeixen actualment” En aquest sentit, ha anunciat que l’EMT participarà activament en l’elaboració del Pla d’Accessibilitat que el govern municipal de la ciutat té previst impulsar per aquest 2015.

 

Tarragona, 15 de desembre de 2014


LA MILLORA DE LES LÍNIES DE PONENT COMPLEIX AMB ELS OBJECTIUS ESTABLERTS ARA FA UN ANY

S’ha incrementat en un 24% el nombre d’usuaris que a més han vist reduït el seu trajecte


 

Amb motiu del Consell de la Mobilitat que se celebra aquesta tarda a l’Ajuntament de Tarragona, la presidenta de l’EMT i tinent d’alcalde de Mobilitat, Begoña Floria, vol destacar als mitjans de comunicació un punt de l’ordre del dia que fa referència a la conexió dels barris de Ponent amb el servei d’autobusos i la implantació d’una nova línia, la L34 ara fa un any que ha suposat, un increment mitjà del 24% dels usuaris.

 

El novembre de 2013 es va posar en marxa aquesta ruta  que neix per millorar la connexió entre els nuclis de La Floresta, L’Albada i Parc Riu Clar i d’aquests amb el centre de la ciutat. Aquest canvi forma part de les accions encaminades a guanyar en rapidesa i freqüència en el transport públic, un dels objectius que estableix el Pla de Mobilitat Urbana Sostenible de Tarragona (PMUST). La L34 va passar a  substituir la Línia 7, que conectava els veïns de La Floresta, L’Albada i Parc Riu Clar amb el centre de la ciutat, però amb un recorregut que els obligava a haver d’arribar fins a l’àrea comercial o al polígon de Les Gavarres en algunes de les expedicions per anar cap al centre de la ciutat.

 

Aquesta iniciativa, doncs, ja ha tingut els seus fruits, d’una banda, disminuïnt el trajecte de més de 5 minuts dels usuaris de l’Albada i Polígon Riu Clar, en direcció Tarragona i així mateix facilitant trajectes més directes a tots els usuaris de la línia. En total, això ha suposat un 24% d’increment d’usuaris de mitjana, arribant a la zona de La Floresta a fins un 37%. Les xifres d’usuaris d’un sol dia del mes d’octubre de 2013 a 2014, han variat de 289 a 359, suposant això un èxit en aquest canvi.

 

Aquest fet, suposa també un estalvi pel que fa al cost del viatger per part de l’EMT en aquesta línia, que l’any passat era de 2.31€ i enguany ha disminuït a 2,24€, per tant suposa una reducció del 3%; a causa de la disminució dels quilòmetres útils efectuats.
Adjuntem el pdf de balanç.

Tarragona, 15 de desembre de 2014

Dispositiu especial per Tots Sants 


 

El dispositiu intensiu de regulació del trànsit d’enguany, amb motiu de la Diada de Tots Sants, s’establirà els dies 31 d’octubre, 1 i 2 de novembre. Tot i així a partir del 25 d’octubre ja s’estan duent a terme restriccions d’estacionament a l’esplanada de davant del cementiri per poder instal·lar les parades de venda de flors.

 

Estacionament

Per a l’estacionament, s’habilitarà, com cada any, el tram del Camí del Cementiri entre la rodona del carrer Les Arcades (accés a l’A-7) i la rodona del cementiri (porta posterior del recinte). Aquesta habilitació consistirà a permetre quatre línies d’estacionament en tots dos sentits de la marxa per a les visites al cementiri. Com també és habitual l’esplanada d’estacionament de davant de la instal·lació quedarà anul·lada i reservada per a les parades de flors, taxis i estacionament de minusvàlids.

 

Trànsit

Pel que fa a la regulació del trànsit, els sentits de circulació per accedir en vehicle no variaran respecte de l’ordenació normal.

 

Es recomana anar a peu o en transport públic. En aquest cas l’Empresa Municipal de Transports (EMT), es reforçarà la línia 6 el mateix dia 1 de novembre.

 

En cas de desplaçament en transport privat es recomanen els següents itineraris: Per als vehicles que arribin per la carretera TP-2031 des de Sant Pere i Sant Pau l’accés està previst a través del carrer Fra Antoni Cardona i Grau, carrer Les Arcades i Camí del Cementiri (per sota de l’autovia A-7). Per la resta de vehicles que arribaran per l’avinguda Catalunya, l’accés serà a través de l’avinguda Maria Cristina, i Camí del Cementiri (també per sota de l’autovia A-7).

 

Horari del cementiri

L’horari d’obertura durant tota la setmana i fins el 2 de novembre serà continuat de 9 a 19 h.

 plànol cementiri.

 

Tarragona, 28 d’octubre de 2014


 

Demà entra en vigor l’horari d’hivern del servei d’autobús nocturn municipal  

 

Emt preveu també un ajust horari a totes les línies

 

L’horari d’hivern del servei nocturn de l’autobús urbà públic entrarà en vigor demà, dia 2 d’octubre. Les línies 71, 72 i 73, que durant l’estiu ofereixen servei les nits de dijous, divendres i dissabtes, passen a l’hivern a donar servei només divendres i dissabtes

Cal recordar que l’any 2013 es va reestructurar el servei de les línies nocturnes, d’acord amb la demanda, amb recorreguts més ràpids i mantenint la cobertura territorial amb un nou servei nocturn fins a Les Gavarres.

D’altra banda, i a partir del proper 13 d’octubre, EMT té previst petits canvis en els horaris de totes les línies d’autobús per ajustar-les al temps real de recorregut. Aquest reajust, més acord amb  el temps real que empra l’autobús en fer el trajecte, ha estat possible gràcies al Sistema de Ajuda a l’Explotació (SAE), una eina informàtica basada amb localització GPS a tots els autobusos que controla el horari de pas real del vehicle per la parada. Permet també controlar sense informació del conductor qualsevol incidència, averia, etc. que pugui sorgir i la comunicació bidireccional per avisar de talls de circulació , canvis de recorregut, etc.

Igualment, el sistema SAE facilita una millor informació al client via telefònica sobre la situació d’un vehicle que no arriba a la parada.

Tanmateix, una altra millora prevista del servei és una nova parada per a la L-54 en Tarradellas, 4 en Bonavista.

 

                                                                                                                                                                                                                                                                           Tarragona, 2 d’octubre de 2014


 

Horari especial dels Centres d’Atenció al Client de l’EMT 

 

El proper 22 de setembre, vigilia de Santa Tecla, l’horari dels Centres d’Atenció al Client de l’EMT  faran horari intensiu des de les 9h fins a les 16h i a la tarda romandrà tancat. Disculpeu les molèsties i molt bona Festa Major!!


 

Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura 2014

 

 

Del 22 al 29 de setembre Catalunya celebra un any més la setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura sota el lema “Fem el carrer més nostre”. L’Ajuntament de Tarragona té previst dur a terme diverses activitats per a la conscienciació social sobre la necessitat d’una nova mobilitat urbana.

Més informació aquí

 


 

Dilluns, dia 15 de setembre, L’EMT posa en funcionament de nou els horaris lectius

 

 


 

 

 El proper dilluns, dia 15, coincidint amb l’inici del curs escolar, entren en funcionament de nou els horaris d’autobús de l’Empresa Municipal de Transports (EMT) que s’adapten a les entrades i sortides dels centres educatius.

Es tracta de les línies L41, que enllaça l’estació de trens amb la Zona educacional i la L42, que dóna servei al Complex Educatiu (antiga universitat laboral).

 

D’aquesta manera, l’EMT ajusta el seu servei per ser una opció real a les exigències de mobilitat dels tarragonins i tarragonines, que ha merescut les certificacions de qualitat ISO 9001 i ISO 13816 en dues de les seves línies.

 

Cal recordar que, des de el passat mes de juliol, l’EMT ha modificat amb un nou disseny la informació a marquesines i parades fent-la més clara i visible per tal que sigui més senzill el seu ús. Igualment, es van editar unes guies d’horaris de butxaca que agrupen línies per sectors o àmbits per tal d’evitar editar un fulletó per línia i que ofereixen una visió més global del servei.

Aquestes actuacions completen el ventall d’eines d’informació que ja ofereix l’EMT a través de la seva pàgina web o telefònicament, per tal de garantir que totes les categories d’usuaris estan cobertes.

 

La millora de la informació a l’usuari forma part del conjunt de mesures contemplades dins del Pla de Mobilitat Urbana Sostenible de Tarragona (PMUST) per al foment del transport públic i dels objectius de qualitat del servei de la pròpia EMT i que contribueix a una mobilitat urbana més ràpida, de qualitat i sostenible, amb un servei públic adaptat als temps actuals.

 

 

Tarragona, 12 de setembre de 2014

 


 

L’EMT col.labora amb el segell Q de festa!

 

L’EMT  col.labora amb l’equip de prevenció de l’Ajuntament de Tarragona per tal de garantir unes festes més saludables,  oferint el servei de BusNit durant totes les festes i facilitant informació dels horaris i tiquets de bus gratuïts al grup Komando nits Q.

 

Llegiu la noticia

 

Tarragona, 10 de setembre de 2014

 


 

 

L’EMT MILLORA LA INFORMACIÓ A L’USUARI AMB UN NOU DISSENY I POTENCIANT LA SENYALITZACIÓ A LES PARADES I MARQUESINES

 


 

 

L’Empresa Municipal de Transports de Tarragona (EMT) continua treballant per fomentar l’ús del transport públic urbà, facilitant el seu ús, amb la millora ara de la informació, amb criteris d’utilitat per als usuaris habituals i en la possibilitat d’accés de clients potencials.

 

Amb la creença que el transport públic arriba a la seva plena efectivitat i eficàcia si tot els clients (habituals i potencials) poden conèixer amb facilitat com fer-lo servir, s’ha creat un nou disseny gràfic i una nova concepció de la informació per tal que sigui més senzill el seu ús. Així, s’han editat unes guies d’horaris de butxaca que agrupen línies per sectors o àmbits per tal d’evitar editar un fulletó per línia i que ofereixen una visió més global del servei. Igualment, es potencia la senyalització a les parades i marquesines fent-la més clara i visible.

 

Aquestes actuacions completen el ventall d’eines d’informació que ja ofereix l’EMT a través de la seva pàgina web o telefònicament, per tal de garantir que totes les categories d’usuaris estan cobertes.

 

La millora de la informació a l’usuari forma part del conjunt de mesures contemplades dins del Pla de Mobilitat Urbana Sostenible de Tarragona (PMUST) per al foment del transport públic i dels objectius de qualitat del servei de la pròpia EMT; que alhora contribueix a una mobilitat urbana més ràpida, de qualitat i sostenible, amb un servei públic de qualitat i amb totes aquestes mesures, adaptat als temps actuals.

 

 

Tarragona, 9 de juliol de 2014

 

________________________________________________________________________________________________

24a EDICIÓ DEL CONCURS DE FOCS CIUTAT DE TARRAGONA

Tarragona, 1 de juliol de 2014


NOTA INFORMATIVA

L’EMT REFORÇA LES LÍNIES DE PLATGES EN L’HORARI D’ESTIU QUE COMENÇA DILLUNS


A partir d’aquest dilluns 23 de juny es posa en marxa el reforç de platges en la franja horària de les 10h i les 20h:

 L-1M PERE MARTELL – PLATJA ARRABASSADA (INTERIOR):

Aquesta línia va per Via Augusta, entra pel Pont de l’Arrabassada i fa parada a la platja, tornant per Marenostrum i Via Augusta cap a Plaça Imperial Tàrraco.

 

____________________________________________________________________________________________________________________

A partir del proper 7 de juliol els horaris d’estiu dels autobusos municipals no sofriran canvis respecte als horaris d’hivern excepte en les següents línies:

 L-22 HOSPITAL JOAN XXIII- PORT ESPORTIU:

Aquesta línea conservarà els seus horaris actuals però allargarà el seu recorregut fins el Port Esportiu

 

L-42  COMPLEX EDUCATIU – PERE MARTELL

Aquesta línea funcionarà en horari d’estiu al juliol i en agost no tindrà servei.

 

BUSNIT

Ampliarà els dies de servei que començaran els dijous nit i allargarà el seu recorregut fins la Mora.

 

 

La resta de línies es mantindran i només s’eliminaran els reforços als col·legis.

 

Tarragona, 20 de juny de 2014

 

 


 

La integració tarifària amb els trens de rodalies inclourà el transbord als autobusos municipals de Tarragona

Aquest 16 de juny entra en funcionament la integració tarifària del servei de rodalies a les comarques de Tarragona dins de la qual s’inclouen els viatges en transport públic a la ciutat de Tarragona i la resta d’operadors d’interurbans. Als serveis regionals i rodalia de l’àmbit del Camp de Tarragona RT1 i RT2 es podrà utilitzar tota la gamma de títols integrats de l’ATM, permetent a l’usuari que arribi a la ciutat pujar a un autobús de l’Empresa Municipal de Transport (EMT) de Tarragona sense que hagi de pagar un altre trajecte, ja que es considerarà transbord.

La posada en marxa de la integració tarifària al sistema ferroviari permetrà que els preus siguin entre un 55 i un 81% més econòmics que actualment, depenent del tipus d’abonament, i inclouran el viatge en transport públic urbà de Tarragona.

El nou sistema tarifari s’implanta a tots els municipis que formen part del servei de rodalies ferroviària, és a dir, entre els municipis de Reus i Tarragona (RT1) i en el corredor l’Arboç-Tarragona-Cambrils (RT2) així com els serveis regionals R14: Barcelona- Lleida, R15: Barcelona-Reus-Riba-roja d’Ebre i R16: Barcelona- Tarragona-Tortosa/Ulldecona sempre que s’utilitzi entre estacions del Camp de Tarragona.

Per tant, les estacions que quedaran dins de la integració tarifària són:

  • L’Arboç (zona 2.4)
  • El Vendrell (zona 2.4)
  • Sant Vicenç de Calders (zona 2.4)
  • Torredembarra (zona 1)
  • Altafulla (zona 1)
  • Tarragona (zona 1)
  • Vila-seca (zona 1)
  • Reus (zona 1)
  • Salou (zona 1)
  • Port Aventura (Salou) (zona 1)
  • Cambrils (zona 1)
  • Mont-roig del Camp (zona 2.1)
  • L’Hospitalet de l’Infant (zona 2.1)

 

Cal recordar que des de l’any 2013, l’EMT disposa d’una nova parada a la mateixa porta de l’estació de trens de Tarragona per tal de facilitar la intermodalitat tren-bus, amb el pas de les línies 21, 23 i 41, que connecten amb els principals punts de gestió, sanitaris i d’ensenyament de la ciutat.

Per mes informació adjuntem enllaç a la noticia d’ATM 

Tarragona, 16 juny de 2014


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

L’Ajuntament de Tarragona ha iniciat una campanya de sensibilització a través de la reflexió i l’educació per fomentar els hàbits de mobilitat sostenible a la ciutat de Tarragona, en el marc del Pla de Mobilitat Urbana Sostenible (insertar enllaç a la pàgina del pla) que està implantant la ciutat des desembre de 2011. Aquesta iniciativa es durà a terme en paral·lel a les accions informatives que s’estan realitzant des de l’àrea de Mobilitat des de l’inici del desplegament del pla.

L’objectiu és potenciar el transport públic, la mobilitat a peu i en bicicleta abans d’agafar el cotxe pels desplaçaments a la ciutat. 

Més info aquí

Tarragona 12 de maig de 2014


Balanç desplegament PMUST 2012-2013: Més de 100 accions cap a un nou model de mobilitat

Els treballs continuen amb més actuacions i consolidant els avenços envers una ciutat més convivencial (llegir més)


EL CONSELL DE LA MOBILITAT SE SUMA AL DIA MUNDIAL EN MEMÒRIA DE LES VÍCTIMES D’ACCIDENTS DE TRÀNSIT


El Consell Municipal de la Mobilitat s’ha volgut sumar a la celebració del Dia Mundial en Memòria de les Víctimes d’accidents de Trànsit, que és el diumenge 17 de novembre, amb la redacció del següent manifest:

“L’accidentalitat a les carreteres i carrers del nostre municipi és una de les preocupacions de l’Ajuntament de Tarragona. Tant és així, que des de l’any 2012 la ciutat està desplegant el seu Pla de Mobilitat Urbana Sostenible (PMUS) amb accions concretes per prioritzar el vianant, el transport públic i els mitjans de transport alternatius com la bicicleta i els patins, conscienciant de l’ús racional dels vehicles i prenent mesures concretes de reducció de velocitat en les vies urbanes.”

Igualment, des del mes del març de 2013, l’Ajuntament de Tarragona, en col·laboració amb el Servei Català de Trànsit, ha renovat el Pla Local de Seguretat Viària 2013-2016, un pla que parteix del compromís per seguir treballant per reduir la sinistralitat en zona urbana i fixa l’objectiu de baixar un 20% el nivell d’accidentalitat amb víctimes actual i reduir un 30% els atropellaments l’any 2016 respecte als de l’any 2011.

Aquest document manifesta la voluntat que el municipi treballi amb criteris bàsics de seguretat viària incloent-les en les polítiques municipals a més llarg termini i no només en el període que contempla el propi Pla.

És amb aquestes premisses que Tarragona s’adhereix a la commemoració del Dia Mundial en Memòria de les Víctimes d’accidents de trànsit que realitza l’Associació Prevenció d’Accidents de Trànsit (P(A)T) el proper 17 de novembre.

Amb aquesta carta d’adhesió volem expressar la nostra intenció de desenvolupar els compromisos de la P(A)T i fer-los part de l’estratègia de la ciutat en la sensibilització i prevenció dins de la lluita contra els accidents de trànsit”.

Tarragona, 15 de novembre de 2013


 

EL TRANSPORT PÚBLIC GARANTEIX EL BITLLET SOCIAL I MANTÉ LA CONTENCIÓ DE LA DESPESA

 

Per segon any consecutiu l’increment mitjà de la tarifa estarà per sota del previst inicialment en el Pla d’Ajust de l’Ajuntament i passa de 0,53 a 0,54 cèntims  de mitjana en cada viatge

 

L’Empresa Municipal de Transports de Tarragona (EMT) presenta, per segon any consecutiu, uns pressupostos marcats per la moderació de la despesa i l’increment de tarifes per sota del previst inicialment en el Pla d’Ajust de l’Ajuntament aprovat pel ple municipal l’any 2011. En concret, es garanteix el bitllet social, que suposa un 40,32%, i s’aposta per fidelitzar els usuaris habituals d’abonament i de la targeta T-Avança amb una pujada moderada de tarifes.

El bitllet passa de 0,53 a 0,54 cèntims de mitjana en cada viatge, és a dir, s’augmenta només un cèntim, la qual cosa suposa un 2,94% d’increment total front el 5% que marcava el Pla d’Ajust d’acord amb l’IPC sectorial del transport. Això es tradueix concretament en un increment del bitllet senzill de 1.40 a 1,45 euros i amb la tarjeta T-Avança la tarifa individual cau a 0.93 cèntims viatge a partir de sis expedicions al mes, que es poden sumar entre tota la família. Cal recordar que el preu actual d’un viatge, el seu cost real, és de 1,73 euros bitllet.

En el pressupost es manté la contenció de la despesa iniciada l’any 2012 amb el pla de viabilitat de l’empresa municipal, amb una reducció sobre el 2013 del 3,4%.Tot i aquest esforç d’austeritat, cal dir que l’increment d’ingressos no assoleix les fites previstes atès que s’està produint una lenta recuperació dels usuaris, que a Tarragona va representar un 7% menys de viatgers respecte dels tres últims anys. És per això que la reducció de l’aportació municipal es manté en 2 milions d’euros ja que el principal objectiu és sobretot mantenir el percentatge de bitllet social que subvenciona els viatges a escolars, jubilats i col·lectius amb necessitats especials de mobilitat.

Cal tenir en compte, però, amb les mesures de foment del transport públic i els nous abonaments com la T-avança s’està reduint l’usuari del bitllet senzill i es guanyen viatgers més fidels. En concret l’ús del bitllet senzill ha baixat del 16.03% de l’any passat al 15,72% actual.

Un dels aspectes destacables és que malgrat el pla de viabilitat econòmica que s’està aplicant des de l’any 2012, l’EMT ha anat millorant el servei en el marc del Pla de Mobilitat Urbana Sostenible de Tarragona (PMUST). Aquest pla ha permès realitzar una política unitària en mobilitat que ha repercutit en la millora del servei de l’autobús i en que cada cop més sigui vist per part de la ciutadania com una alternativa de mobilitat cada cop més útil. Entre d’altres actuacions cal recordar:

*   Augment de la cobertura de la xarxa (6 línies noves) i millora de les freqüències

*   S’han tingut en compte els col·lectius amb mobilitat obligada. És per això que s’han adaptat horaris i freqüències a escolars, universitaris i treballadors. Segregació de carrils per evitar l’aparcament infractor en carrils de circulació i eliminar els embussos que penalitzen l’autobús.

*   Augment de la vigilància en parades de bus per evitar problemes d’accessibilitat a l’usuari

*   Campanyes i foment del seu ús en escoles, mitjançant reunions informatives, i centres de treball a través dels sindicats. Algunes de les millores que s’han valorat en aquest àmbit és la transformació de la línia 7 en la línia 34 amb el doble de freqüènca per connectar el centre amb l’àrea interior dels barris de Ponent  (Floresta, Albada, Riu clar i  polígon de les Gavarres) i la creació de les línies 41 y 42 a la zona educacional i Complex Educatiu.

*   Actuacions per potenciar la integració dels col·lectius socials específics: augment de l’oferta de recorreguts o de l’autorització per a transportar cadires d’infants, que avui en dia significa facilitar principalment l’ús del transport públic per a les dones, un dels col·lectius més importants d’usuaris  de l’EMT

*   Campanya d’informació per potenciar la intermodalitat entre el bus i el vehicle privat. Aquesta campanya va rebre la distinció de la Comissió Europea.

*   Cursos de conducció segura i eficient pels conductors de l’EMT que permeten una reducció del consum de combustible de fins el 10%.

*   Millora en la gestió de les flotes gràcies al sistema SAE

*   Millora en el sistema de pagament, pioner a tot l’Estat, amb la targeta T-Avança, que pretén, a més  dels avantatges per a l’usuari, la fidelització a l’EMT, però també un progressiu increment de viatgers.

 

Tarragona, 7 de novembre de 2013


 

 Diari Més

Entrevista a Begoña Floria sobre l’ús del cotxe

30/10/2013


 

Diari Més

El transport urbà, una opció real per a la mobilitat dels Tarraconins

30/10/2013


Diari

Tarragona inicia una nueva era en transporte público

25/10/2013


Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura 2013


 Consulta les diferents activitats amb motiu de la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura 2013, des de 22 se setembre fins el 29 de setembre.

 

LA NOVA TARGETA T-AVANÇA DE POSTPAGAMENT PERMET VIATJAR AMB LA MILLOR TARIFA POSSIBLE

Tarragona és la primera ciutat de l’Estat que compta amb aquest nou servei


 

Avui ha entrat en funcionament la nova targeta de transport T-Avança que posa en marxa l’Empresa Municipal de Transports. Es tracta d’una targeta postpagament, personal i intransferible que permet pagar la tarifa més baixa en funció del nombre de viatges que es fa al mes. La tinent d’alcalde de Mobilitat i presidenta de l’EMT, Begoña Floria, l’ha presentat aquest matí en roda de premsa i ha explicat que “es tracta d’una nova targeta que es caracteritza pel concepte Smart, no només per la seva tecnologia, sinó perquè fomenta l’estalvi i la sostenibilitat”. I ha afegit “Tarragona és la primera ciutat de l’Estat que posa en marxa aquest servei”. Floria també ha explicat que “es tracta d’una iniciativa encaminada a promoure l’ús del bus municipal com una opció útil, eficient i competitiva i que forma part dels objectius del Pla de Mobilitat Urbana Sostenible, d’aconseguir la convivència entre les diferents de modalitats de transport de la ciutat i reduir el trànsit i millorar la qualitat de vida”.

 

La T-Avança és una targeta que, entre altres avantatges, no necessita recàrrega, permet a l’usuari beneficiar-se dels preus més baixos en funció del nombre de viatges que realitza i es fa un únic pagament a final de mes. A més, inclou facilitats per a famílies i empreses que disposin de més d’una targeta, ja que s’aplicarà la millor tarifa sumant  tots els viatges realitzats mensualment. La nova targeta s’afegeix als abonaments i títols de transport ja existents. La sol·licitud s’ha de fer a través d’Internet a la web de l’EMT (www.emtanemambtu.cat) i la seva emissió té un cost de 3€.

04/09/2013

                                                                                                                                                                                                

Rtve.es

Tarragona es converteix en la primera ciutat espanyola que ofereix una targeta de transport que cobra a finals de mes pel número de viatges que s’han fet i escollint la tarifa més econòmica. La ‘T-Avanca  també  es podria servir en un futur per pagar la zona blava

04/09/2013

                                                                                                                                                                                                          

noticiestgn.cat

Pagar el bus a crèdit i amb la millor tarifa

Tarragona 04/09/2013

                                                                                                                                                                                              

La Vanguardia

Tarragona implanta en sus autobuses una tarjeta postpago pionera en España

04/09/2013

                                                                                                                                                                                            

Diari de Tarragona

Tarragona posa en marxa una targeta de postpagament que permet viatjar amb la millor tarifa possible

04/09/2013

                                                                                                                                                                                      

Arte en la pared de la estación

Los asiduos de la estación de autobuses de Tarragona ya se habrán dado cuenta de que hace días que hay un joven que pinta retratos en la pared de la escalera que comunica los andenes. José M. Manero, conocido como Tziqui Artworks, es un artista plástico de Tarragona que contribuye en el proyecto Estació Creactiva. Se trata de un programa de intervenciones artísticas realizadas en la misma estación, en el que participan diversos artistas.

El proyecto es una iniciativa del colectivo Künstainer, una comunidad que promueve el arte contemporáneo en Tarragona.

Desde 2010, Künstainer lleva a cabo este programa, en el que colaboran artistas de distintas disciplinas, cuyo objetivo es invitar al usuario de la estación a reflexionar sobre su entorno cultural y social, haciéndolo participar de manera activa en la obra y convirtiéndolo de esta manera en su protagonista. Esta comunidad de artistas reivindica la diversidad de funciones que pueden acoger las instalaciones comunes como la estación. Su objetivo es estimular la creación ciudadana, promoviendo así la utilización del transporte público.

La primera intervención fue de Unai Reglero con su obra Distorsión Libre, que consiste en un espejo que deforma la imagen del que se mira en él, haciendo que el ciudadano deje de ser un mero espectador e interactúe con la obra. Desde su creación hasta la actualidad han sido ya cinco las creaciones que se han llevado a cabo en el espacio que ofrece la estación de autobuses.

Más información en:

http://www.abc.es/agencias/noticia.asp?noticia=1465477

http://www.diaridetarragona.com/noticia.php?id=5159

http://www.tarragona.cat/lajuntament/conselleries/cultura/noticies/sinaugura-la-segona-etapa-de-lestacio-creactiva-amb-lartista-tarragoni-tziqui-artworks

Tarragona, 24 de juliol de 2013

                                                                                                                                                                                                

 

 

Separadors per evitar que la gent estacioni malament als carrils de circulació

L’ajuntament de Tarragona vol evitar els cotxes mal aparcats, que ocupen els carrils de circulació, en vies importants de la ciutat. Per això està instal·lant diferents separadors. Ja es poden veure en el primer tram de la rambla, des de la plaça imperial tarraco, i també se’n posaran davant de l’estació de tren.


__________________________________________________________________________________________________________

L’EMT de Tarragona certifica la qualitat del servei

L’alcalde, Josep Fèlix Ballesteros, ha rebut aquest matí de mans de la delegada territorial d’AENOR, Eva Subirà,  les certificacions de qualitat ISO 9001:2008 per la gestió empresarial i la ISO 13816:2003 per a les línies 6 i 54 del servei de transport públic de l’Empresa Municipal de Transport (EMT).

 L’EMT ha obtingut el segell ISO 9001 a la gestió, una certificació que garanteix la qualitat en l’administració de l’empresa, la millora dels processos interns i l’optimització dels recursos. Les línies 6 i 54 han estat distingides amb el distintiu ISO 13816 al transport públic de passatgers, les dues línies suposen gairebé la meitat de la productivitat de tot el servei. L’EMT transporta al llarg de l’any prop de 8,8 milions d’usuaris, un 47,10% viatgen en les L6 i L54, és a dir, 4.152.026 viatgers a l’any. En el marc del Pla de Mobilitat Urbana Sostenible, l’EMT s’ha proposat millorar la prestació del servei de transport de públic de la ciutat i, per tant, treballar per la certificació de totes les línies existents.La UNE-EN ISO 9001:2008 és una norma internacional que s’aplica als sistemes de gestió de qualitat i que se centra en tots aquells elements d’administració per tenir un sistema efectiu per administrar i millorar la qualitat dels productes i serveis. D’altra banda, la norma UNE-EN ISO 13816:2003 és un distintiu de qualitat específic de les organitzacions que es dediquen al transport terrestre de viatgers que mesura el nivell del servei que ofereix una empresa en la prestació de servei, accessibilitat, informació, freqüència, regularitat, puntualitat, seguretat, atenció al client, seguretat i impacte ambiental. L’acompliment d’aquests requisits significa millorar l’eficiència, augmentar el compromís del personal i transmetre confiança als usuaris.AENOR (Asociación Española de Normalización y Certificación) és una entitat privada sense ànim de lucre. A través del desenvolupament de normes tècniques i certificacions contribueix a millorar la qualitat i competitivitat de les empreses, els seus productes i serveis.

 

__________________________________________________________________________________________________________

06.06.2013 – 07.29 h

L’EMT de Tarragona realitza proves amb un autobús híbrid elèctric que redueix les emissions fins a un 60%

El consistori analitza diferents opcions per millorar la xarxa de transport públic, però no preveu adquirir noves unitats a curt termini

Roger Segura – ACN · ID 715510

Tarragona (ACN).- L’Empresa Municipal de Transports (EMT) de Tarragona posa a prova, des d’aquest dimecres i fins dissabte, un autobús híbrid elèctric amb l’objectiu de comprovar les prestacions d’aquest vehicle, que permet reduir les emissions fins a un 60% respecte de les unitats convencionals. És una de les opcions de millora que s’estan estudiant de cara al futur en la xarxa de transport públic, seguint els objectius del Pla de Mobilitat Urbana Sostenible (PMUS). Tot i això, no se’n preveu adquirir cap a curt termini, segons ha reconegut a l’ACN la presidenta de l’EMT, Begoña Floria. L’autobús híbrid disposa de dos motors, un elèctric i l’altre dièsel, que poden funcionar en paral·lel o de forma independent.

El vehicle, cedit per l’empresa IVECO, destaca perquè el motor elèctric entra en funcionament amb l’arrencada i acceleració, és molt silenciós i permet una conducció suau que incideix en la comoditat i en la seguretat dels passatgers, ja que no provoca moviments bruscos durant els canvis de marxa. A més, quan es redueix la velocitat del vehicle, el motor elèctric permet reutilitzar l’energia generada pels frens per carregar les bateries i impulsar l’autobús.

El vehicle inclou espais reservats a persones de mobilitat reduïda en cadira de rodes, plataformes elevadores per a aquest tipus de viatgers, càmeres interiors de videovigilància, monitors d’informació als usuaris, sistema SAE d’ajuda a l’explotació i sistemes de pagament intel·ligent.

Per tal de verificar les seves múltiples prestacions, el vehicle híbrid funciona aquests dies en fase de proves en la majoria de les línies de la xarxa urbana de Tarragona, amb l’objectiu que tots els conductors en puguin comprovar els avantatges del seu ús. Per aquest motiu, els conductors han rebut un manual per conèixer les característiques i funcionament del nou vehicle. De moment, els resultats són “satisfactoris”.

La presidenta de l’EMT i regidora de Mobilitat, Begoña Floria, ha destacat que aquesta és una de les opcions de millora que s’estan analitzant de cara al futur per treballar en l’estalvi energètic i fer que la flota d’autobusos urbans sigui “més eficient a nivell mediambiental i econòmic”. Aquesta unitat en fase de proves destaca de la resta d’autobusos de Tarragona perquè és de color verd i groc, enlloc dels tradicionals vermell i blanc.



TARRAGONA S’ADHEREIX A LA “RED DE CIUDADES POR LA BICICLETA”


Tarragona ja forma part de la “Red de ciudades por la bicicleta”. El Consell Plenari del passat divendres va aprovar l’adhesió a aquesta entitat que té com a objectiu impulsar la bicicleta com a mitjà de transport al medi urbà i de la qual ja en formen part més de 50 socis que representen a més de 100 ciutats espanyoles.

 

Entre els principals objectius de la “Red de ciudades por la bicicleta” destaquen:

1.            Intensificar la promoció de la bicicleta i desplegar el seu potencial.
2.            Desenvolupar estratègies per promoure que les administracions espanyoles implementin de la manera més eficaç la promoció de la bicicleta.
3.            Impulsar iniciatives per aconseguir que el desplaçament en bicicleta sigui més segur.
4.            Incrementar les infraestructures per a l’ús de la bicicleta i millorar i promocionar les ja existents.
5.            Intensificar les vies de col·laboració amb totes les parts implicades, especialment amb qualsevol entitat que promogui un major ús de la bicicleta.
6.            Desenvolupar sinergies que afavoreixin la intermodalitat i la multimodalitat entre els municipis de la xarxa i el seu entorn metropolità.
7.            Defensar el potencial de la bicicleta com a vehicle silenciós, net i assequible i sostenible davant l’opinió pública i promocionar el seu ús com a eina de mobilitat alternativa al cotxe i al moto en els desplaçaments curts.

Tarragona compta des de l’any passat amb el Pla de Mobilitat Urbana Sostenible que, durant el seu període de vigència (2012-2017), contempla un seguit d’accions orientades a fomentar i millorar l’ús de la bicicleta i que segueixen les línies de treball que promou la “Red de ciudades por la bicicleta”. La tinent d’alcalde de Mobilitat, Begoña Floria, explica que: “el PMUS té com a principals objectius aconseguir la reducció d’emissions de CO2 provocades pels vehicles de motor i crear espais de convivència entre les diferents maneres de moure’s per la ciutat. La bicicleta és una alternativa saludable i eficient per als desplaçaments curts dintre de la ciutat i en aquesta línia estem treballant”.

 

En aquest sentit, s’ha iniciat la instal·lació de 100 nous punts per aparcar bicicletes a Tarragona a zones d’equipaments i punts de la ciutat generadors de mobilitat. A més, el aparcaments municipals compten també amb espais reservats per a les bicis. Al mateix temps, el Consell Municipal de la Mobilitat està treballant una proposta d’ubicació de zones 30 al centre de la ciutat que permeten augmentar la seguretat de vianants i ciclistes i millorar la convivència entre els diferents tipus de mobilitat. Aquesta mesura ja s’aplica a Ciutat Jardí i en molts carrers de la Part Alta. Els estudis del PMUS apunten que un 0.2% dels desplaçaments que es fan a la ciutat són en bicicleta, mentre que en vehicle privat suposen el 52%, a peu un 38.1% i amb l’EMT un 9.7%.

 

Tarragona, 18 de febrer de 2013

                                                                                                                                                                        

L’EMT CONTINUA AMB MESURES D’AJUST TOT I QUE INCREMENTA EL BITLLET SOCIAL

El pressupost de 2013 manté l’objectiu de garantir el servei públic amb reducció de despesa


El Consell d’Administració de l’Empresa Municipal de Transports de Tarragona (EMT) va aprovar ahir el pressupost per al 2013 que preveu un nou ajust en la despesa que passarà de 14.183.072 euros a 13.787.961. Amb aquesta reducció, que es durà a terme principalment amb mesures estructurals com l’estalvi de gasoil i de la partida de personal, es manté la tendència del pla de viabilitat aprovat a principis d’aquest any, per garantir el futur del transport públic municipal sense penalitzar l’usuari amb les tarifes i afavorint el bitllet social. En aquest sentit, s’ha aprovat una reducció de l’increment del bitllet, que segons el pla d’estabilitat havia de ser del 5% i que, inicialment, passava en el bitllet senzill de 1.35 a 1.45 euros. Finalment, s’aplicarà només l’IPC previst, del 3%, i per tant el bitllet senzill passa a 1.40. Cal tenir en compte, que dels usuaris de l’EMT, un 16.03% ho fan amb bitllet senzill, un 48.45% amb targetes de pagament, i el 35.52% ho fam amb targetes socials, aquestes han tingut un increment dels bitllets socials gratuïts per aturats sense prestació, que s’ha disparat situant-se actualment en 63.746 viatges, quan en tot l’any passat van ser 25.672.

Així doncs, amb el pla de viabilitat econòmica iniciat el passat 16 de gener, l’EMT reduirà la despesa en, aproximadament, dos milions d’euros respecte al 2011 i s’ha garantit la prestació del servei malgrat la difícil situació econòmica actual i la necessitat de controlar el dèficit. L’increment moderat de tarifes, que situa actualment el bitllet senzill en els més barats de l’Estat, es mantindrà el 2013 i s’ha reduït la plantilla en 16 persones. Cal tenir en compte però que el transport públic en general ha patit una pèrdua d’usuaris que a nivell de Tarragona s’ha traduït en un 7%. Aquesta variació, que es mantindrà el 2013, ha provocat una caiguda d’ingressos i per tant, malgrat que l’empresa reduirà les seves despeses, la aportació final que haurà de fer l’Ajuntament serà de 7,8 milions d’euros.

Igualment, al llarg del 2013 es mantindrà la reducció del servei, que finalment ha estat del 16% en comptes del 20% contemplat inicialment en el pla de viabilitat.
Cal recordar que les principals línies d’actuació incidien en la millora de la eficiència del servei, eliminant línies, però mantenint la cobertura a tot el territori i els ajustos en l’estructura de direcció i en la plantilla per adaptar-la a les noves necessitats de servei. Esmentar igualment que ha funcionat la quota de renovació de la targeta als jubilats, com ja feien els escolars, que ha impedit el frau i ha costejat les despeses d’emissió.
L’aplicació de les mesures ha permès a l’empresa un estalvi de 2 milions d’euros.

TARIFES 2013

TARIFES EMT 

2013

BITLLET SENZILL

1,40

T 20/90

15,00

T 50/45

28,50

T TARRACO

39,50

T JOVE

18,75

PLÀSTIC ANÒNIM

2,55

PLÀSTIC PERSONALITZAT

3,10

RENOVACIÓ JUBILAT/ESCOLAR

10,00

COMPARATIVA PREU VITAGE

2012

2013

DIFERÈNCIA PREU VIATGE

BITLLET SENZILL

1,35

1,40

0,05

T 20/90

0,71

0,75

0,04

T 50/45

0,54

0,57

0,03

T TARRACO

0,38

0,40

0,02

T JOVE

0,179

0,188

0,01

PLÀSTIC ANÒNIM

2,55

2,55

0,00

PLÀSTIC PERSONALITZAT

3,10

3,10

0,00

Tarragona 12 de desembre de 2012

DIVENDRES, 9 DE NOVEMBRE, ES POSA EN MARXA EL BUS GRATUÏT ENTRE PARC CENTRAL Y EL PÀRQUING DE TABACALERA


 

Parc Central inaugura demà un servei gratuït de bus llançadora entre el pàrquing de Tabacalera i el centre comercial. Els clients de Parc Central disposaran així d’un mitjà de desplaçament còmode i sense costos entre aquesta zona d’aparcament municipal i les instal·lacions del centre. Cada 15 minuts sortirà un autobús llançadora de cada capçalera -tant del pàrquing Tabacalera com de l’entrada principal de Parc Central-.
El temps estimat que l’autobús triga a realitzar els 400 metres de recorregut és de 5 minuts. Parc Central oferirà aquest servei als seus clients durant els caps de setmana de novembre de 2012 a gener de 2013, els divendres en horari de tarda ( de 17.30h a 22.30h ), i els dissabtes i diumenges d’obertura en horari de matí i tarda (de 12.00h a 14:30h i de 17.30h a 22.30h ).
Així mateix, hi haurà un reforç especial al matí els divendres 7 i 21 de desembre. Aquesta iniciativa pretén compensar als clients de Parc Central perquè les obres d’ampliació han reduït les places de pàrquing en el centre comercial.

Tarragona 8 de novembre de 2012

                                                                                                                                                              

DILLUNS, 2 DE JULIOL, ES POSEN EN MARXA NOUS HORARIS DEL SERVEI DE BUSOS DE L’EMT


 

A partir de dilluns dia 2 de juliol, l’EMT posa en marxa nous horaris del servei de bus municipal. Les línies 1, 8, 6 i 54 ajustaran els seus horaris per millorar la puntualitat del servei i la resta de línies patiran petites modificacions de minuts per millorar la freqüència de pas.

 

Els canvis es realitzen per adaptar el pas dels busos als horaris d’entrada i sortida de punts propers a centres de treball o comercials i, a més, ajustar la correspondència de línies per afavorir el transbordament. D’aquesta manera, l’EMT ajusta el seu servei i millora la puntualitat i compleix amb els requisits per obtenir les certificacions de qualitat ISO 9001 i ISO 13816.

 

Tota la informació ja està disponible a la web de l’EMT (http://www.emtanemambtu.cat) i a partir de dilluns estarà disponible als centres d’atenció al client, a les parades i als mateixos busos municipals.

 

Tarragona, 29 de juny de 2012


La reorganització de serveis de l’ EMT millora l’ocupació un 22%

15/ març / 2012

La tinent d’alcalde de mobilitat i presidenta de l’EMT, Begoña Floria, ha fet balanç aquesta tarda de la reorganització de serveis de l’Empresa Municipal de Transports motivada pel pla de viabilitat. La presidenta ha explicat: “Ara que ja fa 2 mesos de la implantació, les  dades ens confirmen que els canvis s’han assolit de manera òptima i hem aconseguit racionalitzar el servei, hem augmentat l’ocupació un 22%, és a dir, a cada viatge que fem hi van més usuaris”.

                                                                                                                                                                                                                                    

Finalitza el període de reajustament dels nous horaris i liníes

20/ febrer / 2012                                                                                      

Un mes després de la posada en marxa dels nous horaris i freqüències dels autobusos, l’Empresa Municipal de Transports  (EMT) dóna per finalitzat el període per realitzar els ajustos en funció dels inconvenientes detectats pels usuaris a través dels canals de reclamació.

                                                                                                                                                                                                                                  

S’obre la fase de consulta i al·legacions al Pla de Mobilitat Urbana Sostenible (PMUS) de Tarragona

20/ febrer / 2012

 

El Pla de Mobilitat Urbana Sostenible (PMUS) de Tarragona, aprovat en primera instància
pel Consell de la Mobilitat el passat mes de desembre, entra ara en període d’exposició
pública durant el qual tots els tarragonins poden presentar alegacions.

 

 

                                                                                                                                                                                                                                 

 

L’EMT es prepara per aconseguir les normes de qualitat ISO 13816 de transport públic i ISO 9001 de gestió

20 / febrer / 2012

Des del passat mes de juny, l’equip de professionals de l’EMT treballa per assolir
les qualificacions europees de qualitat  ISO 13816, específica per a transport públic
i la 9001, relativa al  bon sistema de gestió integral de la qualitat interna en l’organització
perque repercuteix en la millora de les necessitats del client.

 

                                                                                                                                                                                                                                  

Dilluns 16 de gener entren en funcionament els nous horaris dels serveis de l’ EMT

12/ gener / 2012

Els horaris s’han distribuït als mateixos busos i es poden consultar al web  emtanemambtu.cat

A partir del proper dilluns, dia 16 de gener, entren en funcionament els nous horaris del servei d’autobusos de l’Empresa Municipal de Transport, fruit del pla de viabilitat aprovat en el darrer consell d’Administració celebrat el 22 de desembre. Els nous horaris ja estan disponibles a la web de l’empresa (www.emtanemambtu.cat) i s’han distribuït als punts d’atenció al client i als punts d’informació dels autobusos.

                                                                                                                                                                                                                                                  

La reorganització dels serveis de l’ Emt entrarà en funcionament el proper 16 de gener .

22 / desembre / 2011

El Consell d’Administració de l’Empresa Municipal de Transports ha aprovat
avui, amb 5 vots a favor i 6 abstencions, el pla de viabilitat presentat per la
presidència de l’entitat. A partir d’ara, l’empresa emprarà un mes per adaptar el
servei a les noves exigències estructurals, que entraran en funcionament el
proper 16 de gener.

 

 

 

                                                                                                                                                                                                                                                    

Comunicat de premsa comitè de l’ EMT

24 / novembre / 2011

El Comitè d’empresa de l’EMT de Tarragona, davant les informacions aparegudes sobre la situació
econòmica de l’EMT que afecta tots els treballadors, vol fer públic el següent comunicat.

                                                                                                                                

 

L’ EMT Aplicarà mesures d’ ajust per reduir l’ aportació municipal en 3 milions mantenint l’ eficiència i l’ objectiu social del servei del transport públic

27 / octubre / 2011

La Consellera de Mobilitat i presidenta de l’Empresa Municipal de Transports
(EMT), Begoña Floria, ha presentat aquesta tarda les mesures d’ajust per
garantir el servei del transport públic a Tarragona i que permetrà reduir en 3
milions d’euros l’aportació municipal per l’any que ve.

 

 

 

 

                                                                                                                                                                                                                                                                       

La retolació de l’Estació d’Autobusos de Tarragona guanya els premis Lletra Roland 2011 al millor element de comunicació visual 

17 / octubre / 2011

El Disseny de la nova imatge corporativa, producció i muntatge del conjunt de rètols exteriors amb els que l’Empresa Municipal de Transports de Tarragona ha identificat l’Estació d’Autobusos de Tarragona, ha estat premiat amb els prestigiosos premis Lletra Roland en la seva categoria de millor element de comunicació visual en lletres corpòries o volum.