Projecte bus gratuït

Descobreix el bus gratuït que ens porta al futur

 

L’EMT ha posat en marxa el projecte gradual de gratuïtat del servei d’autobús urbà per als habitants empadronats a Tarragona, que està en marxa des del 28 de gener de 2019.

La implantació de la gratuïtat en l’autobús urbà serà gradual durant els pròxims quatre anys tal i com s’observa en la taula superior (tarifes en € amb IVA inclòs), fins arribar a la gratuïtat total l’any 2022. L’any 2019, els usuaris de l’EMT censats a Tarragona gaudiran d’un 25% de descompte sobre tarifa (Descompte aplicable a T-20/90, T-50/45, TTàrraco i TJove).

Els interessats a beneficiar-se d’aquest bonificació gradual hauran d’adreçar-se als Centres d’Atenció al Client de l’EMT, amb el seu DNI i una fotografia de carnet i, un cop comprovat en el mateix moment les dades del padró que acreditin la seva condició de ciutadà empadronat a Tarragona, l’usuari rebrà la seva targeta unipersonal, personalitzada i bonificada. Aquesta targeta, amb un preu de 3,5 euros, serà vàlida durant un any, moment en què caldrà renovar-la.

El descompte serà gradual i aplicable a les targetes 20/90, 50/45, TTarraco i TJove, només per a ciutadans censats a Tarragona.

Aquesta iniciativa garanteix que l’EMT seguirà sent 100% pública i arriba associada a la renovació de la flota de vehicles: tindrem 29 nous autobusos abans de l’arribada de la gratuïtat total, l’any 2022. De fet, els tres primers autobusos articulats començaran en breu a circular per Tarragona.

 

Aquesta acció es veurà potenciada amb la nova estació central que, ubicada a l’actual aparcament de Battestini, permetrà reorganitzar les línies, un gran estalvi econòmic i una major agilitat i millora en el servei al ciutadà.

 

La reforma de la mobilitat urbana quedarà completada amb la creació de nous aparcaments dissuasius en els accessos a Tarragona, així com amb la reordenació del trànsit a l’avinguda Roma: els autobusos i taxis circularan pels carrils exteriors de la coca central, mentre que els vials laterals seran alliberats per al seu ús per part de vehicles particulars.

Tot plegat s’emmarca en una nova política de l’EMT, que té com a finalitat assolir una revolució i modernització del transport públic, dirigint-lo cap a un model més social, més tecnològic, més sostenible, mediambientalment millor, amb reordenació urbanística i amb un millor servei al ciutadà. L’objectiu final, doncs, és que el transport urbà municipal esdevingui el motor de canvi que permeti la transformació de la ciutat. text-align:justify’>Aquesta acció es veurà potenciada amb la nova estació central que, ubicada a l’actual aparcament de Battestini, permetrà reorganitzar les línies, un gran estalvi econòmic i una major agilitat i millora en el servei al ciutadà.

 

 

La reforma de la mobilitat urbana quedarà completada amb la creació de nous aparcaments dissuasius en els accessos a Tarragona, així com amb la reordenació del trànsit a l’avinguda Roma: els autobusos i taxis circularan pels carrils exteriors de la coca central, mentre que els vials laterals seran alliberats per al seu ús per part de vehicles particulars.