L’EMT revalida la certificació de qualitat ISO 13816 de transport públic i ISO 9001 de gestió
L’Empresa Municipal de Transports Públics (EMT) de Tarragona ha revalidat amb bona nota les qualificacions europees de qualitat ISO 13816, específica per a transport públic i la 9001, relativa al bon sistema de gestió integral de la qualitat interna en l’organització perquè repercuteix en la millora de les necessitats del client.
Ambdues normatives convergeixen en l’objectiu d’assolir l’excel·lència en polítiques de medi ambient i de qualitat, pensant en la satisfacció dels usuaris. Entre d’altres paràmetres, es posa especial atenció en aspectes com la informació, l’accessibilitat, la puntualitat i la regularitat, l’atenció al client, el confort, la seguretat i l’impacte ambiental.
Les línies en les quals s’estan apliquen els criteris ISO 13816 són la 6 i la 54, que apleguen el 50% dels usuaris que utilitzen diàriament el transport públic de Tarragona.
La certificació consolida la millora continua en la prestació del servei, el deure i responsabilitat de l’empresa en complir la normativa vigent i normes internes, el compromís de treballar en un entorn d’innovació i desenvolupament, i sobretot, compromís en assolir objectius que afecten a la qualitat del servei com són la puntualitat, la neteja i el bon tracte.
La norma UNE-EN ISO 9001:2008 és una norma internacional que s’aplica als sistemes de gestió de qualitat i que es centra en tots aquells elements d’administració que l’empresa ha de tenir present per obtenir un sistema efectiu que li permeti administrar i millorar la qualitat dels seus productes o serveis.
La norma UNE-EN ISO 13816:2003 és una norma certificable específica de les organitzacions que es dediquen al transport terrestre de viatgers que mesura el nivell del servei que ofereix una empresa en les següents àrees:
• Servei ofert
• Accessibilitat
• Informació
• Temps (freqüència/regularitat/puntualitat)
• Atenció al client
• Confort
• Seguretat
• Impacte mediambiental
Tarragona 14/04/2016